Förslag på tillämpning av en 25 cc bensinmotor?
Förslag på tillämpning av en 25 cc bensinmotor?
Har ni några förslag på vad man kan göra med me 25 cc bensin motor.
skulle man kunna montera den på en cyckel ch få hyfsad fart.
Kom gärna med förslag.
skulle man kunna montera den på en cyckel ch få hyfsad fart.
Kom gärna med förslag.
- Mizzarrogh
Tjaa, skulle ju kunna gå, vill minnas det längre tillbaka i tiden fans påhängsmotorer för vanliga cyklar, de mindre av dessa var inte större än en knytnäve. Funkade på planmark men man fick trampa i uppförsbackarna. Tanken satt på pakethållaren om jag inte mins fel (fans säkert flera varianter på det)
De jag såg hade, har jag för mig, ett löst ytterdrev man skruvade utanpå bakhjulet och ett motsvarande på motorn (kommer ej ihåg om motorn hade någon form av utväxling, eller om den gick direkt på drevet) och en vanlig cykelkedja emellan (utöver den ordinarie som behölls i sitt ursprungliga montage, pedalerna gick ju då således i friläge vid normal gång och man bromsade som vanligt). Fans, har jag för mig, även en dansk variant med påhängsmotor som drev ett slags gummihjul som låg an direkt mot framdäcket (har för mig de tillverkas fortfarande)
De jag såg hade, har jag för mig, ett löst ytterdrev man skruvade utanpå bakhjulet och ett motsvarande på motorn (kommer ej ihåg om motorn hade någon form av utväxling, eller om den gick direkt på drevet) och en vanlig cykelkedja emellan (utöver den ordinarie som behölls i sitt ursprungliga montage, pedalerna gick ju då således i friläge vid normal gång och man bromsade som vanligt). Fans, har jag för mig, även en dansk variant med påhängsmotor som drev ett slags gummihjul som låg an direkt mot framdäcket (har för mig de tillverkas fortfarande)
- blackadder
Hehe, satt precis och funderade på samma sak; -ska någon skriva en bok om SEF???
Kanske någon moderator kan lägga till ett "s" eller ändra rubriken helt... varför inte "Vad tycker ni att jag skall göra för kul med min 25cc motor?"
/PeterH

Kanske någon moderator kan lägga till ett "s" eller ändra rubriken helt... varför inte "Vad tycker ni att jag skall göra för kul med min 25cc motor?"
/PeterH
Senast redigerad av PeterH 2 januari 2008, 11:17:06, redigerad totalt 1 gång.