Ny adress till forumet - www.elektronikforumet.com

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
MicaelKarlsson
Kontakt:

Inlägg av MicaelKarlsson »

Varför inte byta till Firefox och lägga
www.elektronikforumet.com i "Bookmarks Toolbar Folder"
så räcker det med ett enda unkligt klick för att komma till favoritforumet. :D

En annan bonus med Firefox är förutom att den är ruskigt snygg så är den säkrare än IE.
Grip
EF Sponsor

Inlägg av Grip »

Eller för att spara på alla krafter man kan, lägg den som startsida. 8)
Dilbert

Inlägg av Dilbert »

henkebenke skrev:Man får ju ont i fingrarna bara man tänker på det....

Fast ännu värre är det när man säger sin adress utan www. fastän den innehåller www. vilket är väldigt vanligt förekommande i medierna numera.
Skulle det vara så hemskt? Alla säger ju ändå vvv. istället för www. och alla förstår ju detta eller hur :?:

Snabela är värre tycker jag i så fall, alfaslang och kanelbulle likaså, de saknar ju betydelse. @=at alltså säger jag bill.gates at microsoft.com och inte bill.gates snabela microsoft.com

Men vem bryr sig egentligen? Bra med en mer logisk adress tycker jag, lite mer sprutt i servern bara så blir allt kalas. :P
Användarvisningsbild
karlstedt
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av karlstedt »

hur hittar man en tråd från okt 2004 och orkar lägga energi på att kommentera den??
henkebenke

Inlägg av henkebenke »

Det känns ju en aning obegripligt, kan ju vara för att den är klistrad.
Dilbert skrev:Skulle det vara så hemskt? Alla säger ju ändå vvv. istället för www. och alla förstår ju detta eller hur :?:

Snabela är värre tycker jag i så fall...
Precis, alla förstår att man menar www och inte vvv, därav det logiska i användandet. Däremot så finns det många sidor som inte börjar med www. Så det finns inget som säger att en adress där man utelämnar www egentligen ska börja med www.

Dessutom så heter det snabel-a, står med i SAOL. "At" är engelska och inte svenska.

Men som sagt, vem bryr sig.
Dilbert

Inlägg av Dilbert »

Ja titta den var ju urgammal, det såg inte jag. Jag är rätt ny här och hittade hit på www.geekjoan.com så för mig var ämnet naturligt...

SAOL har med CD, så kan en engelsk förkortning bli ett svenskt ord så kan väl även ett engelskt ord bli svenskt. SAOL hittar inte på svenska språket utan försöker dokumentera den svenska som talas.

Jag vet vilka som bryr sig, alfapet spelarna :wink:
Dilbert

Inlägg av Dilbert »

Ja titta den var ju urgammal, det såg inte jag. Jag är rätt ny här och hittade hit på www.geekjoan.com så för mig var ämnet naturligt...

SAOL har med CD, så kan en engelsk förkortning bli ett svenskt ord så kan väl även ett engelskt ord bli svenskt, det vore ju inte precis första gången... SAOL hittar som bekant inte på svenska språket utan försöker dokumentera den svenska som talas.

Jag vet vilka som bryr sig, alfapet spelarna :wink:
henkebenke

Inlägg av henkebenke »

Vad jag ville säga var att snabel-a är ett vedertaget och korrekt svenskt ord. Vill man använda "at" så är det väl upp till var och en som vill förnya det svenska språket men snabel-a måste anses mer korrekt.
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Hursomhelst fungerar www.elektronikforumet.com inte i dagsläget, man kommer till en default-sida.
Skriv svar