Hej alla, jag ser att en del har byggt denna här på forumet så det finns säkert nån som kan komma med något. Jag sitter på Midibox egna forum och söker hjälp men hittar inget konkret.
Jag är i princip total nybörjare av elektronik så just nu vet jag inte riktigt vad mitt fel kan vara.
Såhär ser skönheten ut för tillfället. Inga kommentarer på det tack

Jag har slängt ihop den nu på två kvällar och det har gått förvånansvärt smärtfritt, fast nu stupade det på slutspurten. Som ni ser fungerar CORE-modulen felfritt. OS installerat och det som visas på displayen nu är en testsignal jag laddade upp som ska spela en triangelvåg på 1 Khz. Men det kommer inget ljud...
Jag har dubbelkollat alla kopplingar, speciellt core-sid och sid, inget är fel. Till en början hade jag dock satt 547an på bilden under felvänt!

Jag misstänker att sidchippet kan tagit skada av det? så jag vände den rätt, kollade allt en gång till och bytte SIDchip. Resultatet är dock samma.
Det enda som kommer ut är brus/störning ungefär som man skulle koppla en högtalare direkt på några få volt. Sidchippet blir dessutom varmt ganska snabbt, vet inte hur varmt det ska bli dock som eftersom det kör 12V.
Några ideer? Vet inte direkt vilka information jag ska ge, som som haft liknande problem vore ju bäst
mvh
Seb