Jag vill minnas att jag sett ett program som kunde plocka ut nödvändiga filer och inställningar för att flytta det till en annan dator.
Programmet som ska flyttas ligger på en gammal Win 2000 maskin, och ska in på en XP-burk.
Tyvärr verkar inte installationsdiskettrerna finnas kvar, och företaget som gjort programmet (och tillhörande hårdvara) menar att man får köpa programmet på nytt om disketterna saknas... :-x
En idé:
Det finns program som kan logga vilka filer som diverse program använder.
Då är det bara att kopiera filerna manuellt sedan.
Men hur man gör med registret vet jag inte... Sök i regedit och hoppas på tur.
Symantec gjorde allvarliga försök en gång i tiden, men det funkade inte.
En del programmakare sprider filer över halva disken samt de mest kufiska registernycklarna, kontentan, nästan omöjligt att flytta en del windowsprogram utan installationsdiskarna.
Tja, hur det skulle fungera rent praktiskt begriper inte jag riktigt heller, men det verkar som jag lyckats flytta programmet den "hårda" vägen.
Det återstår dock att se om allt fungerar som se det ska...
En del prog går naturligtvis att flytta, det beror helt på om tillverkaren har valt att samla allt i installationsfoldern eller inte samt hur beroende progget är av registret, samt vad som hamnat där.
JimmyAndersson skrev:En idé:
Det finns program som kan logga vilka filer som diverse program använder.
Då är det bara att kopiera filerna manuellt sedan.
Men hur man gör med registret vet jag inte... Sök i regedit och hoppas på tur.
Sånthär är så lätt på AmigaOS och MacOS.
Vet du av nå't bra program för att logga de filer som används? Skulle vara kul att testa.