Om du förvarar det i en öppen glasskål (eller vad som hellst som inte är ganska slutet så kommer det att dunsta o bara bli ett vitt kristallblock kvar.
För att förhindra oxid så kan man lacka kortet. Eller spraya det med fluss innan man löder det så får du 2 saker i en smäll.
Man ser ju om nivån sjunker. Bara o fylla vatten då, mig veterligen så dunstar bara vattnet.
Jag har min framkallare i petflaska o etslösningen i en 1L marmeladburk med plastlock. Inga problem där inte. Stick ett litet hål i locket med en synål lr ngt om du är orolig.
Jag tror inte att det kommer o bli en kristallklump kvar. Natriumpersulfaten är hydroskopisk, dvs suger vatten ur luften.
Jag förvarade pulvret i en tät plastburk med lock. Men jag hade tydligen missat o stänga locket ordentligt så det glipade lite i ena hörnet o burken hade stått så ganska länge. När jag sedan skulle ha den så var det en tjockflytande sörja av det med åtminstånde 50% vatten i.
Kan det verkligen räcka att bara fylla på vatten om nivån sjunker, eller försämras etsmedlet också? Blir väl svårt att veta vilken koncentration man får.
Jag tänkte att man kunde ha aluminiumfolie över glasskålen. Då blir det iaf lite tätt.
Man behöver inte röra runt vätskan, det tar bara lite längre tid om man inte gör det, vilket inte är något problem för mig. Fast iofs så öppnar jag lite då och då och rör runt lite, vet dock inte om det hjälper så mycket.