Klee sequencer - bilder
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Klart snyggt och KLART intressant (meddelar mannen som kommer att dö med 101 påbörjade men ej avslutade projekt).
En fundering som gäller generellt, inte ditt snyggbygge. Det skulle vara kul att se kretskort där komponenter inte satt i räta rader utan lite hursom. Kanske i mönster - bågar, cirklar, sicksack ...
En fundering som gäller generellt, inte ditt snyggbygge. Det skulle vara kul att se kretskort där komponenter inte satt i räta rader utan lite hursom. Kanske i mönster - bågar, cirklar, sicksack ...
jo, det är klart, men det skulle ju ta lite större pats... Cirklar har funnits i mina tankar nån gång men jag har inte orkat göra nåt...
Just dessa kretskorten är extra stramt med räta rader och alla IC pekar åt samma håll. Det märks att han som gjort kortet vanligtvis sysslar med experimentkort med kopparbanor
Just dessa kretskorten är extra stramt med räta rader och alla IC pekar åt samma håll. Det märks att han som gjort kortet vanligtvis sysslar med experimentkort med kopparbanor

- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
OCH det är otroligt mycket lättare att montera och montera rätt när saker och ting sitter i viss ordning.
Jag grupplar på något enkelt som ett aktivt delningsfilter med ett fåtal opampar (kanske tre styck). Det kunde vara kul att lägga ut dem på annat sätt.
Till ämnet - har inte kollat sekvenser-schemat noga, men finns den funktiones där man kan "stänga" av ett läge - alltså istället för spänning/triggpuls/ljud kommer en paus?
Jag grupplar på något enkelt som ett aktivt delningsfilter med ett fåtal opampar (kanske tre styck). Det kunde vara kul att lägga ut dem på annat sätt.
Till ämnet - har inte kollat sekvenser-schemat noga, men finns den funktiones där man kan "stänga" av ett läge - alltså istället för spänning/triggpuls/ljud kommer en paus?
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Jaha, du menar gate switch modifikationen? Ja, det finns...typ.
Klee sequencern har tre gate bussar. Varje steg har en on-off-on switch där man väljer vilken gate buss (1, 2 eller 3) den ska gå till. Varje gate buss har även en merge-funktion som slår samman två närliggande pulser om man vill.
EDIT: Gate-systemet är jättebra förklarat i "Know the Klee - draft 4" (se länk i första posten) från sidan 19 till 29.

Klee sequencern har tre gate bussar. Varje steg har en on-off-on switch där man väljer vilken gate buss (1, 2 eller 3) den ska gå till. Varje gate buss har även en merge-funktion som slår samman två närliggande pulser om man vill.

EDIT: Gate-systemet är jättebra förklarat i "Know the Klee - draft 4" (se länk i första posten) från sidan 19 till 29.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Jodå, det går nog att få altifrån "bupp" till 32-stegs sekvenser med Kleen. Det beror lite på hur Klee-sekvensen (shift registret) ser ut. Det går att, mycket snabbt, programmerar om det i 2^16 = 65536 olika varianter...
(dock bara en i taget)
Men jag har redan två stycken MFOS sequencers som klarar av "buppandet" ganska bra så den här nya Klee sequencern ska jag ha till mer avancerade patterns.

(dock bara en i taget)
Men jag har redan två stycken MFOS sequencers som klarar av "buppandet" ganska bra så den här nya Klee sequencern ska jag ha till mer avancerade patterns.

- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Jo, det finns riktiga värstingar
Men den har jag inte sett.
Här är en 256-stegs från 1971
http://www.ems-synthi.demon.co.uk/seq256.gif
Jag försöker hålla mig från PIC project. HAr inte ork att sätta mig ni i programmeringsträsket igen...

Men den har jag inte sett.
Här är en 256-stegs från 1971

http://www.ems-synthi.demon.co.uk/seq256.gif
Jag försöker hålla mig från PIC project. HAr inte ork att sätta mig ni i programmeringsträsket igen...
Senast redigerad av Pehr 18 november 2007, 20:40:50, redigerad totalt 1 gång.
- Housepainter
- EF Sponsor