"Sjungande djur" bygga egen?

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Användarvisningsbild
sirdizarm

"Sjungande djur" bygga egen?

Inlägg av sirdizarm »

Tja! Jag har funderingar på att bygga en helt egen figur och ha en krets som man ska kunna ge en musikfil och ett rörelseschema att gå efter. Detta är efter jag byggde om två existerande "djur" en fisk och en kräfta och så sätt fick "Egon" http://www.youtube.com/watch?v=XrCBb8cawHc

Och jag tycker detta är så kul och jag är en sådan person som köper saker för att se hur de ser ut inuti. Och oftast köper två st, för att ha en att öppna och en att använda. Men i detta fallet så är det en dröm att kunna bygga en helt egen krets som låter folk genom programvara och "min modul" ge deras kreation liv och en röst.

Jag vet att detta kräver otroligt mycket i programerings kunskaper och elektronik-vetande och jag kan inte ett piss.. Göra egen hemsida ja det har jag, men sånt här har jag bara som fantasi att jag skulle vela göra...

Någon som tycker det skulle vara kul att grejsa lite med sånt här? Så jag vet att jag inte är den ända här som tycker detta är kul :)
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

personligen tycker jag att hagelgevär är rätta saken när man kommer i närheten av något sådant, men kolla på ljudlagringskretsar, finns bland annat i elfa
Användarvisningsbild
Stinrew
Kontakt:

Inlägg av Stinrew »

Oj, en maskin som sjunger snapsvisor. Tar den snapsen åt en också?? :?:
Säg att det är till annat som du ämnar detta, jag föredrar analoga snapsar och analoga snapsvisor :pray:
Användarvisningsbild
sirdizarm

Inlägg av sirdizarm »

grym skrev:personligen tycker jag att hagelgevär är rätta saken när man kommer i närheten av något sådant
Jaså du tycker inte om dessa otroligt irriterande mähä som folk sätter igång om och om igen, om dom ser att det står en MED batterier i... På mitt jobb säljer vi bla några sjungande tomtar, och barn är alltid framme och trycker på dom.. Så jag blir tokig.. "Står man i kassan, får man vara med om mycket"

Men åter till ämnet. Ja alltså det jag menar med att sjungande fisk är inte att man ska använda ett gevär o ha sönder den. Utan mer att vem som helst som vill att sin kreation skall ha ett liv, och kunna tala. Ska kunna detta genom kretsen och programmet. Eftersom jag själv bara gjorde om fisken och kräftan och inte "hackade" den, är det mer ett eget jag söker. Jag ska tex kanske bygga en lite goblin som ska vara RC-Styrd etc. Och om man då kan ge den lite saker att säga och munnen rör sig som den ska hade det varit ett stort plus.

Men annars så är det min "Egon" som ska göras om. I nuläget finns han inte längre, eftersom jag ska ge honom lite finare "skinn" och ny motorik etc. Sedan detta med snapsvisor var att jag tyckte det lät kul eftersom det var den ända som sjöng på svenska. :)

Ska kolla Elfa.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Kul figur. :lol: :lol:

Egon borde ha varit en fullträff på vilken halloween-fest som helst. :D
Användarvisningsbild
sirdizarm

Inlägg av sirdizarm »

He He :D Jo första gången efter hans "födelse" var det kräftskiva fast han såg inte sådan ut som på filmen då. Men sedan så fick han lite mera på skallen. Men ja som jag sade så finns han inte längre. Men jag har planer på att bygga upp honom på nytt igen. Men med lite nyare saker då, och kanske också helt egen krets... (dröm)

Men ja egon var lite av en tradition på kräftskivorna, han var nog med två gånger, sedan har han visats upp lite här o där :D Men inte till allas njutning.
Skriv svar