Server HUS!
- Electricguy
- ElectricMan
- Kontakt:
- ElectricMan
- Kontakt:
- ElectricMan
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Det blev ju bra!
Gillar verkligen låset och handtaget.
Det ser väldigt luftigt och rymligt ut i chassit.
Bra tanke att ha allt dolt. Nu förstår jag vad du menade med "hus".
Jag hade nog bytt till större fläktar som hinner byta luften lite oftare. Då kan man även få ner fläktarnas hastighet så de knappt hörs.
edit: Kezo:

Gillar verkligen låset och handtaget.

Det ser väldigt luftigt och rymligt ut i chassit.
Bra tanke att ha allt dolt. Nu förstår jag vad du menade med "hus".

Jag hade nog bytt till större fläktar som hinner byta luften lite oftare. Då kan man även få ner fläktarnas hastighet så de knappt hörs.
edit: Kezo:

- ElectricMan
- Kontakt:
- ElectricMan
- Kontakt:
Nu är inte jag någon expert inom området, och sa bara att högre temperaturer ger kortare livslängd. Jag brukar hålla temperaturen i mina chassin under 40 grader, fast då kör jag mina fläktar på 5V utan fläktkontroll. Men någonstans mellan 30-35 är väl mer normalt.
Ett tips kan ju vara att testa och se vilken temperatur du får i chassit när du kör fläktarna i en "tyst" hastighet, och sedan ändra efter det.
Ett tips kan ju vara att testa och se vilken temperatur du får i chassit när du kör fläktarna i en "tyst" hastighet, och sedan ändra efter det.
- ElectricMan
- Kontakt:
SpeedFan: http://www.almico.com/speedfan.php
Med det programmet kan du även styra fläktar som är anslutna till moderkortet om ditt moderkort stödjer det.
EDIT: Ett bättre program för just cpu-temperatur kanske är RMClock. I SpeedFan får du själv lista ut vilken temperatur på moderkortet som är vilken (de flesta moderkort har flera sensorer), men det brukar inte vara så svårt att lista ut. CPU-temperaturen måste vara högre än chassi-temperaturen iaf
Med det programmet kan du även styra fläktar som är anslutna till moderkortet om ditt moderkort stödjer det.
EDIT: Ett bättre program för just cpu-temperatur kanske är RMClock. I SpeedFan får du själv lista ut vilken temperatur på moderkortet som är vilken (de flesta moderkort har flera sensorer), men det brukar inte vara så svårt att lista ut. CPU-temperaturen måste vara högre än chassi-temperaturen iaf

Senast redigerad av Exige 28 oktober 2007, 22:16:36, redigerad totalt 1 gång.