Okey, det var tänkt att jag skulle börja på med X-axeln (bordet) idag... testade lite med en rörklammer att spänna ihop enligt följande men det visade sig vara fullständigt värdelöst. Om man har klämman för löst kastar den fram och tillbaka och lagret lägger sig snett osv, och om man spänner åt börjar det gå för tungt, så jag måste fundera ut något annat system för detta.
Lite halvslarvigt fixat, men jag la inte mera tid på det än så när jag märkte hur ostabilt och klent det var, blir nog att tänka om helt och hållet.
Lite produktiv var jag åtminstone, märkte att Y-vagnen var för krånglig att justera helt rak med två separata plattjärn, så jag gjorde en bastantare modell och borrade hålen noggrannt att matcha vinkeljärnen på framsidan, så nu efter mycket justerande och mätande är Y-vagnen totalt glappfri och stabil till tusan.
Även min konstruktion av Z-axeln visade sig vara totalt värdelös, det
går att justera bort glappet men när man härjat omkring lite med den börjar den glappa igen, samt att det är för svårjusterat överlag så jag skall fundera ut någon annan lösning på det med.
Så tyvärr ingen intressant uppdatering idag heller