Har använt 0,6mm 0,7mm 0,8mm 0,9mm 1,0mm 1,2mm 1,3mm 1,4mm 2,0mm 2,5mm och 3,0mm.
Senaste kretskortet
- Mizzarrogh
Ser ju ut som att han använt både plexi och en aluplatta (för att förhindra ev kortslutning, måhända?).
Klart snyggaste JDM programmerare jag sett hittills.
Klart snyggaste JDM programmerare jag sett hittills.
Senast redigerad av Mizzarrogh 10 september 2007, 20:31:24, redigerad totalt 2 gånger.
Jo jag har använt plexiglas, stålplåt och en gummiplatta som fot för att få den att stå stabilt. Tänkte bara använda plexiglas först för att undvika kortslutningar med diverse saker på mitt skrivbord. Men jag råkade beställa en lite väl tjock kabel till COM porten så den stod aldrig stadigt. Därav stålplåten, passade även på att att gänga hålen i plåten för att slippa använda muttrar.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Ett litet diversekort för t.ex temperaturloggning, termostat, fläktstyrning, osv:

Jag måste komma på något bättre sätt för att få text på komponentsidan..
Just det här kortet ska sitta i UPS'en och hålla koll på temperaturen. DSUB-kontakten längst till höger är för att kunna plugga in PIC-programmeraren Wisp628 direkt i UPS'en.
Displayen är en liten fin 2x8 LCD.

Jag måste komma på något bättre sätt för att få text på komponentsidan..
Just det här kortet ska sitta i UPS'en och hålla koll på temperaturen. DSUB-kontakten längst till höger är för att kunna plugga in PIC-programmeraren Wisp628 direkt i UPS'en.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
"har du provat toner transfer tekniken för att lägga ut ett komponent tryck?"
Nu efter mycket om och men, så har jag äntligen testat i denna tråden: http://elektronikforumet.com/forum/view ... 032#278032

Resultatdet blev:

Mvh.
Nu efter mycket om och men, så har jag äntligen testat i denna tråden: http://elektronikforumet.com/forum/view ... 032#278032
Resultatdet blev:

Mvh.