Elektroingenjörs utbildning i Karlstad...

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
vikingen
EF Sponsor

Inlägg av vikingen »

Jag läser på Chalmers, högskoleingenjör, elektro, andra året. Verkar bra hittills men det vet man väl inte förrän man har börjat jobba sen. Ganska bra kontakt med näringslivet, i början av ettan är det 4-5 gästföreläsningar med folk utifrån. Tror inte det var någon från volvo men det var i alla fall en från Ericsson. Jag ska faktiskt ha en gästföreläsare från Ericsson om några timmar som ska berätta om "verkliga livet" efter skolan. Kontakten med Ericsson är nog bättre främst för att deras kontor i princip ligger på campus.
Användarvisningsbild
Greve Hamilton
EF Sponsor

Inlägg av Greve Hamilton »

vikingen: Det låter ju bra. Tänkte själv läsa högskoleing. elektro.
Hur mycket tid per vecka lägger du ned på studier?
CyberLeffe

Inlägg av CyberLeffe »

Hej Greven

Har själv läst högskoleingenjör elektro på chalmers blev klar i somras och har nu börjat läsa vidare till en master. Här är en länk till studieportalen där du kan läsa om vilka kurser som ingår och vad de i sig innehåller.

Kursplan

Hur mycket tid man måste lägga ner är ganska svårt att säga då det skiljer sig ganska mycket mellan person och person. Men för min egen del så handlar det om kanske 2 timmar/vardag utöver den schemalagda tiden. Men då jag inte är någon stjärna på matte fick jag jobba lite mer under dessa kurser men de hade jag å andra sidan igen då det gällde elektronikkurserna vilka jag hade lättare för.

Här är en länk till schemat för nästa period på elektroprogrammet.
Schema
Användarvisningsbild
Limen
EF Sponsor

Inlägg av Limen »

Micke_xyz: jadu om programmet är kvar om några år är ju svårt att svara på, de flesta tekniska inriktningar har det väl ganska tufft nu men jag tror det är på väg upp igen. Men kan ju inte garantera något.
Information om kurserna kan du hitta på: http://www.student.kau.se/kurstorg/

Vill du ha mer info så är det bara att hojta till ^^;
Användarvisningsbild
DeVille
Kontakt:

Inlägg av DeVille »

Den som ska läsa elkraft kan göra det i Trollhättan på HögskolanVäst.
De har en av få och tydligen väl ansedda elkraft utbildningarna i landet.
http://www.hv.se
Skriv svar