Tips på IC kretsar från Maxim
Tips på IC kretsar från Maxim
Hej!
Jag tänker köpa några IC kretsar från Maxim nästa vecka.
Behöver tips på bra kretsar. Behöver bl.a. en IC krets som mäter temperaturer och skickar en digital signal till en PIC krets, som ska sätta på/ stänga av en liten fläkt. Eller det kanske finns en temp mätar IC som direkt kan kontrollera en fläkt, om man kopplar på ett rälä kanske?
Är intresserad av alla möjliga kretsar, inte bara temp kretsar, så jag är mycket tacksam för förslag.
Tack på förhand!
Jag tänker köpa några IC kretsar från Maxim nästa vecka.
Behöver tips på bra kretsar. Behöver bl.a. en IC krets som mäter temperaturer och skickar en digital signal till en PIC krets, som ska sätta på/ stänga av en liten fläkt. Eller det kanske finns en temp mätar IC som direkt kan kontrollera en fläkt, om man kopplar på ett rälä kanske?
Är intresserad av alla möjliga kretsar, inte bara temp kretsar, så jag är mycket tacksam för förslag.
Tack på förhand!
hm, jo jag såg nått om att man kunde sampla, men bara litteratur, och inte kretsar.. eller vad det nu stod. Men om det går att få gratis så är ju inte det fel.
Jag behöver ju lite tips på vad jag kan bygga till loket, så att det blir så avancerat som möjligt, bara det inte blir för avancerat att bygga..
Temperatursensor måste jag ha i alla fall, som konrollerar en fläkt.
Någon som har fler ideer på vad jag kan bygga?
Jag behöver ju lite tips på vad jag kan bygga till loket, så att det blir så avancerat som möjligt, bara det inte blir för avancerat att bygga..

Temperatursensor måste jag ha i alla fall, som konrollerar en fläkt.
Någon som har fler ideer på vad jag kan bygga?