Javisst. Finns många vägar att nå sitt mål på.
[Edit]
Det tar längre tid än man tror att få ihop allt. Nu har jag bordet kvar att montera ihop. När allt är intrimmat och fixat är det dags att ta isär allt och lacka. Och sen ihop med allt igen.
Det var lite jobbigt att pressa fast den glappfria muttern i nyckelhålet. Med muttern på plats går det inte att sätta dit avgasklämman där. När avgasklämman är på plats går det inte att sätta dit den glappfria muttern...
Jag fick sätta dit klämman lite löst och dra kullagret åt sidan så gick det precis att lirka in muttern, och sen dra tillbaks kullagret och dra åt avgasklämman.
Men vilket meck att justera in rören!!! Jag är avundsjuk på dem som har de nya traversgavlarna...
[edit]
Jaha, det slutar visst inte där. Trodde det var bara att skruva ihop resten.

När jag bankat ihop gavlarna på de långa rören, fattas det 2mm för att det ska gå att skruva ihop bordet.
Ett rör är 675mm. Ett är 674,5.
En regel är 649mm. En är 649,5.
Bordet är 649,5mm Om jag inte minns fel ska allt vara 650mm.
Hålen för rören är 14,5mm djupa.
Urfräsningen för bord och reglar är 3mm.
675-2*14,5+2*3-650=2mm. Det borde bli noll. Hur står det till med mattematiken?
Det är ju inte direkt svårt att fixa. Bara gröpa ur hålen lite mer och slipa av allt så det blir 649mm, så är det bra sen.
[edit]
Hahaa... En gammal co/tech med ett rappelstativ och ett nytt 1/8"-frässtål från Jojje kan göra underverk.
Nu är det 2,5mm MDF kvar till andra sidan...
Men det är nåt som inte stämmer...
CC-måtet för "vinkelgroparna" på traversens undersida verkar vara 336mm, men hålen för rören sitter på ett avstånd av CC 337mm. Det funkar inte. Alla kullagrena går inte emot.
[edit]
Nu har jag monterat bort traversens undersida, och lagt bordet upp-och-ned. Har monterat bort kullagervinklarna och mätt lite noggrannare. CC för rören är 336,5mm. CC för spåren är 336,5mm. Det är vinklarna som inte är symmetriska.
Men det var inte så jobbigt att fixa det heller. Jag vände på dem 180°, och slipade ner lite på utsidorna, så de blev justerbara.. Sen lade jag traversbotten på rören, och bankade lite med handen så de lade sig till rätta, och sen drog jag fast dem. Tadaa! Perfekt.
Men det är ett väldans filande på plastmutterhållarna. U-hålet måste vara 5mm djupare...