sodjan skrev:Som det låter nu, med resultaten av dina tester med "andra" program, så verkar det som om det är den vanliga Adobe Acrobat du behöver...
Men du verkar inte förstå att vi inte vill använda Adobe Acrobat. Varför måste jag motivera det om och om igen? Snälla sluta säga att vi skall använda Acrobat.
Jag har provat ett (1) annat program, Foxit PDF editor, och det funkade inte för oss. Men det måste ju finnas fler.
Foxit, har jag testat nu, tack till den som tipsade om det..
Helt underbart, har aldrig varit med om att det går så snabbt och smidigt att
öppna och läsa PDF-dokument förrut.
Känndes rätt skönt att avinstallera Adobe Reader på över 150MB!
mot en snucker sak på några fjuttiga MB.
sodjan skrev:Din tid på forumet har snart kostat mer än vad ett Adobe paket hade kostat från första början...
Och du har lagt ned minst lika mycket tid på detta och får inte ut någonting
Skickar du en faktura så att vi kan ersätta dig
Har man tiden att lägga ned så kan jag väl göra det istället för att peta mig i naveln Hade vi haft absolut panik att lösa detta så hade vi redan köpt Acrobat.
Jag uppskattar alla tips jag kan få. Så är det någo mer som känner till en PDF-editor så skriv gärna här.
Instämmer för övrigt om Foxit, den kommer leta sig in på min hemma-burk.
När jag skriver ut med PDFcreator blir länkar bara blå text, ej klickbara. Finns det någon inställning som aktiverar länkarna, eller ett annat gratisprogram där länkarna blir klickbara?
Så länge du använder program som skrivare, förmodligen oavsett program, så fungerar nog inte länkar eftersom det inte tas hänsyn till det i vanlig utskrift.
Har du möjlighet, så använd OpenOffice för att göra/redigera dokumentet och exportera sedan till PDF. Då borde det inte vara några problem.
Har använt OpenOffice en del, fast har det inte på någon dator just nu. Skulle fortsatt om det inte vore så att det inte är (var?) helt kompatibelt med Excel. Tar emot att lägga in hela OpenOffice bara för att konvertera en Excelfil till PDF.
Adobe Acrobat har väl något plugin för MS Office så man kan göra "riktiga" PDF-filer direkt från programmet?
Då bör du ju få länkarna fungerandes också...
Fast om du inte använder VB å grejjer i Excel så har OOo blivit ganska potent sista tiden...