Början på slutet för microsoft?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)

Betyder fiaskot med Vista slutet för microsoft på lång sikt?

Ja
6
13%
Nej, de dör aldrig
29
63%
Jo, nu kommer linux att ta över världen
11
24%

Antal röster: 46
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Början på slutet för microsoft?

Inlägg av bengt-re »

Det är helt otroligt hur vansinnigt dåligt Vista är.... Vilket annat företag i världen hade gått i konkurs redan om de inte haft denna otroliga superdomminans på marknaden som microsoft har.

Ingenting fungerar!

Hårdvarustödet är obefintligt - 80% av all hårdvara fungerar inte, inte ens Sony/eriksson, HP, Logitec som har gigantiska utvecklingsavdelningar får det att fungera smärtfritt..

Skiten lastar ner datorn fullständigt

Skiten fungerar inte på nästan några industriPC-kort för att det saknas ett chip som microsoft tycker att skall sitta där....

Det är inte stabilt

Det buggar värre än Fred Astair i hans glansdagar

Det är inte på någon enskild punkt bättre än XP

Vad gör de???

Kul läsning:
http://observer.guardian.co.uk/business ... 42,00.html
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Lösningen: Linux
Användarvisningsbild
Micke_s
EF Sponsor

Inlägg av Micke_s »

satt 1h idag med vista och bytte till winxp på den maskinen.
Förvisso hade acer spytt ner vista med sina program, så det förvärrade saken.

Innan jag testar vista igen så ska SP1 minst ha kommit ut.
Användarvisningsbild
speakman

Inlägg av speakman »

Tänk vad mycket ni får för pengarna: Flera flera flera års utveckling av extremt avancerade tekniker för att förhindra dig att göra som du vill med datorn!
Måste vara värt pengarna...
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Jag kommer att hålla fast i XP så länge det går, sedan bytar jag till Linux. När M$ kan ställa till ett sånt elände och använda så mycket kraft på att man inte får se de lagligt inköpta saker man har med den maskinvara man har har de HELT missat målet!

De ska göra bra, stabila och snabba operativsystem och gärna erbjuda olika mjukvarapaket som fungerar bra till vissa ändamål (Office osv.) men att DE ska bestämma vilka saker JAG får ha när jag ska se min DVD-film jag har köpt (senast 4 årgånger á 6 avsnitt med "The Black Adder" på rea) eller sopa kvaliteten maximalt om jag inte gör som de vill..... det ska de bara ge fan i!!!!
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Kan bara hålla med :evil: Men jag tycker i alla fall att det är tjusigt :wink:

/PeterH
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

glöm inte att den sista idioten inte är född, det är ungefär 7 av 10 :evil: , så tills det slutar att köpas kommer det fortsätta

det jag alltis slits mellan är valet av att kunna göra det jag vill , så så länge jag kan så kommer jag ha olika datorer för olika uppgifter, från dos till xp och lite linux och sådant

kanske kommer jag tvingas att annvända vista, beror på om det finns program som jag måste / vill kunna köra

troligtvis vill många olika parter ha ett ordentligt storebrorsamhälle , frågan är vilka som kommer få maccktenn, eller valda delar av den, microsoft, eu, usa, bin laden :wink: , våran egen regering, ryssland, maffian, google, mediaindustrin, vilket som, troligen så fattade inte macckt havarna potentialen i internet och kunde inte styra in den i rätt fålla från början , men nu vill alla ha kontroll eller delkontroll av allas våra digitala liv

den som har kontroll över operativsystem, hårdvara , internet kommer ha stora fördelar framöver

är inte totalt paranoid :foliehatt: :roll: :wink:

men , vilka kommer ha kontroll på datorerna i framtiden?

inte för att linux är den slutgiltiga lösningen, visserligen är det öppet till stor del, men hur många fattar hur det funkar och kan göra några ändringar i det

hm, sorry, jag tror jag kapar linan och går tillbaka till dos 3.3 och quickbasic :nene:
JJ

Inlägg av JJ »

Det jobbiga i sådana här diskussioner är att det är svårt att veta när folk klager på Vista för att det faktiskt är dåligt och när folk klagar på Vista för att det är Microsoft som gjort det.
jbulow

Inlägg av jbulow »

Lite intressant läsning om insidan på Vista: http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/p ... _cost.html
Användarvisningsbild
strombom
Kontakt:

Inlägg av strombom »

Tyvärr har jag köpt vista. :(

Svårt att köpa laptop utan, dock åkte ubuntu in direkt på den.
Användarvisningsbild
Fagge

Inlägg av Fagge »

Vista funkar hur jävla stabilt som helst för mig, med flera.
Å dom som säger annat har troligtvis gammal hårdvara, & eller hårdvara vars tillverkare borde hängas, då dom fortfarande inte fått tummen ur röven å tagit fram stabila drivrutiner.
Användarvisningsbild
Micke_s
EF Sponsor

Inlägg av Micke_s »

Märket en annan sak idag, stoppade i ett PCI kort extra i burken med 4st COMportar i, då vägrade vista starta. WTF tänkte jag.

Vista är stadiumet som ME just nu.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Röstade "Nej, de dör aldrig". Microsoft har gjort mycket konstiga grejjer.
Jag tror knappast att ytterligare en skulle göra någon skillnad...

Grym har redan skrivit precis det jag tycker. Vi verkar tänka likadant när det gäller val av OS och datorer. :)

Men den viktigaste frågan kvarstår, till de som köpt Vista: Varför??
Windows OS har alltid haft allvarliga problem i början. Se bara på NT4 och ME :shock: WinXP var början på den stora urspårningen, så det är inte svårt att räkna ut vad Vista skulle innebära...
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

> Betyder fiaskot med Vista slutet för microsoft på lång sikt?

V.v. definiera "lång sikt".
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

Rent personligen tror jag.
1. Nej, M$ lär vi nog få dras med även i fortsättningen, så länge det finns köpare av deras produkter, så, svar: Nej.

2. Samtliga Windows versioner, isht, from. win 95 och frammåt "förbrukar" onödigt mycket systemresurser till en massa "junk" Så, ja, det är klart sämre än open sorce alternativen, men är väl lättare att ta till sig för de som redan är M$ indokrinerade (jodå, jag använder också XP på denna burken, tänker dock inte byta till vista, blir linux i så fall.)
Skriv svar