Bärbar kobratelefon

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
EPG
Tidigare pellebeefmaster
Kontakt:

Bärbar kobratelefon

Inlägg av EPG »

Jag har en gammal bärbar telefon här hemma liggandes som jag troligtvis aldrig kommer att använda så därför fick jag en liten idé.
Om man skulle handla en gammal kobratelefon (Ericofon) och sen peta in elektroniken från den bärbara i kobratelefonen.
Jag kikade runt lite på tradera för att se om jag kunde hitta något lämpligt objekt som jag kunde ropa in. Till min förvåning så såg jag att de flertalet av dom telefonerna som såldes där var uppe i det tiodubbla beloppet av vad jag hade räknat med. Är dessa telefoner verkligen såna eftertraktade samlarobjekt att priserna drar iväg så fruktansvärt? Finns det nån som vet var man kan hitta en lur som är defekt billigt?
peter555

Inlägg av peter555 »

Hur mycket kostar de ?
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Hörde för en tid sedan att kobratelefoner blivit hett eftertraktade på sistone, så priset på dom har säkert dragit iväg en del pga detta.
Användarvisningsbild
GrodanB
Kontakt:

Inlägg av GrodanB »

De har varit heta länge... Vill minnas att den röda visst var VÄLDIGT het i alla fall ett tag...

Dyraste på Ebay låg på $89... och på tradera 699:-

Har visst svalnat på senaste tiden... kostade betydligt mer för några år sedan
Senast redigerad av GrodanB 24 juni 2007, 10:45:45, redigerad totalt 1 gång.
peter555

Inlägg av peter555 »

Där ser man, jag kanske ska annonsera ut mina då.
Användarvisningsbild
Bosen
Kontakt:

Inlägg av Bosen »

Har du en grå, så är den inte värd mycket!
Det är mämligen olika årsmodeller på dom... den gråa telefonen är en nyare variant! (om jag inte minns helt fel på färgerna....)
peter555

Inlägg av peter555 »

Jag kommer inte ihåg det är lite olika färger, jag tror jag har bla en röd och en grön. Dock har jag inte sett dom på länge så de ligger säkert i nån låda djupt ner i högen
d-sier

Inlägg av d-sier »

Efter som jag har en syster som håller på lite med antikhandel har jag varit endel på auktioner.
En grå brukar gå på 3-400 och en röd för runt 1000 på dom lokala autionerna.

För övrigt så kan jag rekomendera auktioner om man är på jakt efter verktyg, kan vara lönt att kolla på.
Användarvisningsbild
PHermansson
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av PHermansson »

Kan rekommendera auktioner för allt eg :)
Bland sommarens fynd finns en stor lysrörsarmatur för 20:- och en fungerande MIG-svets för 100:-. Vill man ha tag i hyfsade möbler är det stort fyndläge, händer att stora fina bokhyller går för 20:-...

Sant det där med Kobrorna, har vart dyra de senaste 5 åren i alla fall, så förstör inte en fungerande! Trasiga kan man se på Tradera ibland, kanske även Blocket?
Användarvisningsbild
miklon

Inlägg av miklon »

Lite OT, men var hittar man auktioner att gå på då? Brukar de annonseras ut någonstans?
Användarvisningsbild
Limen
EF Sponsor

Inlägg av Limen »

Kolla i din lokaltidning, där brukar finnas annonser...
Användarvisningsbild
PHermansson
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av PHermansson »

Ja det är nästan det största problemet, förutom att få in allt i bilen när man ska hem. Lokaltidningen är det som gäller, eller affischer på stan. Ett par intresserade föräldrar är också bra att ha :)
Skriv svar