Var hittar man "Nasa-gummi" eller liknande?
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Var hittar man "Nasa-gummi" eller liknande?
Svårt att förklara vad Nasa-gummi är, men det är ett gummimaterial som är utvecklat för att ge bra grepp. Brukar sitta på en del pot-rattar och i greppet på skruvdragare och sådant.
Jag skulle vilja få tag i sådant, eller något liknande. Gärna under 1mm tjockt. Kan även iofs behöva lite tjockare och mjukare liknande material.
Behöver en bit på uppskattningsvis 30x30cm, men det behöver inte vara en fyrkantig bit eftersom det ska klippas till mindre bitar.
Någon som vet var man kan få tag i det?
Jag skulle vilja få tag i sådant, eller något liknande. Gärna under 1mm tjockt. Kan även iofs behöva lite tjockare och mjukare liknande material.
Behöver en bit på uppskattningsvis 30x30cm, men det behöver inte vara en fyrkantig bit eftersom det ska klippas till mindre bitar.
Någon som vet var man kan få tag i det?
- bengt-re
- EF Sponsor
- Kontakt:
Packningar och plast säger:
"
Vår stora produktion av packningar och lister från gummiduk och ett nära samarbete med Europeiska gummiproducenter
ger oss tillgång till en mängd gummikvaliteter med konkurrenskraftiga priser.
Förutom EPDM, Kloropren och Nitril lagerhåller vi även tex Viton®, Silikon, livsmedelsgodkänd EPDM och polyurethan.
Med kort leveranstid kan vi också leverera Butyl, Hypalon och Membrangummiduk. Levereransprogramet omfattar även Cellgummiduk (med eller utan självhäftning) i material som EPDM, Kloropren, Nitril, Silikon och Polyurethan.
Gummimattor finns i flera olika utföranden och färger tex durkmatta, smal- och bredräffladmatta samt bil- och bussmattor.
För dig som vill ha färdiga format skär vi till efter önskemål"
Troligen har eller kan de få fram det du önskar.
just det:
http://www.packplast.se/indexe6af.html
hmmm... Gratis reklam ger jag bort... Men de är rätt bra faktist, kan vara lite stressade ibland...
"
Vår stora produktion av packningar och lister från gummiduk och ett nära samarbete med Europeiska gummiproducenter
ger oss tillgång till en mängd gummikvaliteter med konkurrenskraftiga priser.
Förutom EPDM, Kloropren och Nitril lagerhåller vi även tex Viton®, Silikon, livsmedelsgodkänd EPDM och polyurethan.
Med kort leveranstid kan vi också leverera Butyl, Hypalon och Membrangummiduk. Levereransprogramet omfattar även Cellgummiduk (med eller utan självhäftning) i material som EPDM, Kloropren, Nitril, Silikon och Polyurethan.
Gummimattor finns i flera olika utföranden och färger tex durkmatta, smal- och bredräffladmatta samt bil- och bussmattor.
För dig som vill ha färdiga format skär vi till efter önskemål"
Troligen har eller kan de få fram det du önskar.
just det:
http://www.packplast.se/indexe6af.html
hmmm... Gratis reklam ger jag bort... Men de är rätt bra faktist, kan vara lite stressade ibland...
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Annars finns ju alltid www.kuntze.se
Dom verkar vara på väg söderut. Från Sundbyberg, till Lindhagensplan till Hägersten. Så snart är dom nog i Oskarshamnstrakten.
Har handlat hos dom som privatperson fast inte på senare tid.
Dom verkar vara på väg söderut. Från Sundbyberg, till Lindhagensplan till Hägersten. Så snart är dom nog i Oskarshamnstrakten.

Har handlat hos dom som privatperson fast inte på senare tid.
Så här står det på Knutze hemsida...
Om man handlar i affären
"Är Du företagskund handlar Du enkelt mot faktura.
Är Du privatkund handlar Du kontant eller med kontokort."
Via postorder
"Är Du företagskund kan Du handla mot faktura.
Är Du privatkund betalar Du i förskott till vårt plusgiro 51901-7"
Edit Skrev till post oxå...
Om man handlar i affären
"Är Du företagskund handlar Du enkelt mot faktura.
Är Du privatkund handlar Du kontant eller med kontokort."
Via postorder
"Är Du företagskund kan Du handla mot faktura.
Är Du privatkund betalar Du i förskott till vårt plusgiro 51901-7"
Edit Skrev till post oxå...
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Anrhm: Det låter bra.
Försöker hitta andra namn på "Nasa-gummi" och vad det består av, men det verkar inte vara helt lätt. Tydligen heter det "Memory Foam".
Från en sajt:
"Memory Foam är ett material som är utvecklat av NASA. Materialet Memory Foam som finns i datorfacket formar sig helt efter datorn."
Men det jag söker måste inte nödvändigtvis vara sånt gummi. Bara det har en liknande koncistens. Dvs greppvänligt men ändå med en ganska hård yta.
Hittade den här PDF-filen om olika nya plaster. Ett urklipp:
"Ett nytt sorts gummi krymper kraftigt när det utsätts för ljus och utvidgas igen i mörker."

Försöker hitta andra namn på "Nasa-gummi" och vad det består av, men det verkar inte vara helt lätt. Tydligen heter det "Memory Foam".
Från en sajt:
"Memory Foam är ett material som är utvecklat av NASA. Materialet Memory Foam som finns i datorfacket formar sig helt efter datorn."
Men det jag söker måste inte nödvändigtvis vara sånt gummi. Bara det har en liknande koncistens. Dvs greppvänligt men ändå med en ganska hård yta.
Hittade den här PDF-filen om olika nya plaster. Ett urklipp:
"Ett nytt sorts gummi krymper kraftigt när det utsätts för ljus och utvidgas igen i mörker."
- bengt-re
- EF Sponsor
- Kontakt:
Jo, vet privatpersoner som köpt ifrån packningar och plast - visst är de stressade så prioriterar de knappast en privatkund som vill ha en lite liten bit av något.
Kuntze har blivit så dåliga på senaste tiden tycker jag - dyra, levererar fel, vet inte vad det är de säljer alltid - men men - man skall inte sänka hela företaget bara för att en säljare verkar vara lite.... ointresserad av service. Bortsätt ifrån allt detta så visst har kunze en hel del prylar....
Kuntze har blivit så dåliga på senaste tiden tycker jag - dyra, levererar fel, vet inte vad det är de säljer alltid - men men - man skall inte sänka hela företaget bara för att en säljare verkar vara lite.... ointresserad av service. Bortsätt ifrån allt detta så visst har kunze en hel del prylar....

- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jag känner till att det finns en sådan färg som man kan spraya.
Det blir som en gummihinna över materialet och om man verkligen pillar kan man skrapa av bitar.
Detta brukar användas inom bilindustrin så vitt jag vet.
Är väldigt greppvänligt och känns bra/mjukt.
Närmsta lackerare bör veta vad jag pratar om.
Kanske kan vara något?
Det blir som en gummihinna över materialet och om man verkligen pillar kan man skrapa av bitar.
Detta brukar användas inom bilindustrin så vitt jag vet.
Är väldigt greppvänligt och känns bra/mjukt.
Närmsta lackerare bör veta vad jag pratar om.
Kanske kan vara något?
- JimmyAndersson
- Kontakt: