S: Möjlighet till grovklippning/pressning/stansning
- Mizzarrogh
S: Möjlighet till grovklippning/pressning/stansning
Japp, har nu tillgång till en gammal excenterpress som klarar 50 ton.
(wma, grovt räknat, max(med säkerhetmariginal) som exempel ca 7mm stål, 1312 utslaget per dm2. Aluminium och liknande mjuka material naturligtvis tjockare.
Går även fint att varmstansa.
Aluminium går till viss del att 3D forma)
Har dock för stunden ej tillgång till maskiner att göra verktyg, (men kan förstås ordna sådana jag kan framställa själv medelst bandslip och pelarborr (dvs, enkla klippverktyg och annat)
Så, om intresse finnes att tex framställa en mindre serie av något kan jag göra det för en rellativt billig penning.
Detta är altså en intressekoll.
(wma, grovt räknat, max(med säkerhetmariginal) som exempel ca 7mm stål, 1312 utslaget per dm2. Aluminium och liknande mjuka material naturligtvis tjockare.
Går även fint att varmstansa.
Aluminium går till viss del att 3D forma)
Har dock för stunden ej tillgång till maskiner att göra verktyg, (men kan förstås ordna sådana jag kan framställa själv medelst bandslip och pelarborr (dvs, enkla klippverktyg och annat)
Så, om intresse finnes att tex framställa en mindre serie av något kan jag göra det för en rellativt billig penning.
Detta är altså en intressekoll.
- Mizzarrogh
- Mizzarrogh
- Mizzarrogh
Inga problem. Handlar förstås om hur stora de är. Svårt att säga, men om dynan börjar sträcka sig över 100*100mm (ytterdimensioner) kan det bli lite svårt att hinna med.
Har du något som behöver göras så kan jag ta mig en titt på det innan jag kan säga mer. Många faktorer som spelar in, inte minst hur hårt tryck det är på maskinerna på jobbet.
Som sagt, bara kul om man kan bidra med något
Har du något som behöver göras så kan jag ta mig en titt på det innan jag kan säga mer. Många faktorer som spelar in, inte minst hur hårt tryck det är på maskinerna på jobbet.
Som sagt, bara kul om man kan bidra med något

- Mizzarrogh