Montering av Lillsyrran
-
- Anahka1975
Har du valt att producera G-code med arcs? Om inte antar jag att det blir massor av rader. (Dvs att alla kurvor istället utförs av massa korta raka linjer.)Anahka1975 skrev:Sitter och bråkar med Artcam. Vill fräsa text fyllt om ni fattar. allt innanför strecken vill jag fräsa bort. Jag får en g-kod på ca 60000 rader hur jag än gör. Tips mottages
Jag kan inte se att det flexar där IRL. Det går heller inte att rotera kullagren med fingrarna.jojje skrev:ie:
När jag finstuderar ditt senaste alster, så ser det ut som det flexar även lite mellan aluminiumvinkeln och röret. Gör det det, eller är det bara pixlarna som luras?
Ja, jag kan nog stuva in lillsyrran i bakluckan när du har nya rören hemma.
Skruva en eller två 22*45 aluprofiler som förstärkning på utsidan av varje portalsida kanske hjälper?
http://www.alucon.se/Shop/Index.php?sArtId=001-002
http://www.alucon.se/Shop/Index.php?sArtId=001-002
Jojje:
Skillnaden mellan den röda prototypen och förserien är ju att gavlarna svänger kraftigt bakåt.
Inbjuder till diagonalflex i gaveln.
Gör man träklossen vid gavelns insida (nederkant) större och limmar den i gaveln blir den vridstyvare utan att förstöra utseendet för mycket.
Det viktiga är att den täcker en bit ovanför gavelns "sväng".
Skillnaden mellan den röda prototypen och förserien är ju att gavlarna svänger kraftigt bakåt.
Inbjuder till diagonalflex i gaveln.
Gör man träklossen vid gavelns insida (nederkant) större och limmar den i gaveln blir den vridstyvare utan att förstöra utseendet för mycket.
Det viktiga är att den täcker en bit ovanför gavelns "sväng".
- Anahka1975
IE> Jag har valt gkod med arc när jag sparar toolpathen. Problemet verkar va nått jag gör fel i själva toolpathandet. jag tar typ en hundradel i stöten gjorde ett M, det var 8000rader kod! Det körde samma bana om och om igen, fast efter 3000rader kunde man se att det blivit lite tjockare spår.
Har du gavlar med hål för justering eller de fasta?
Har du gavlar med hål för justering eller de fasta?