http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... hp?t=19377
"Nytt" sätt för hemmatillverkning av kretskort!
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Tänkte bara tipsa om att Netto säljer en A3-laminator den här veckan för 199kr.
De säljer även cola.
edit:
korp:
"låter som en termo transfer-skrivare."
Efter lite googlande så ser jag att du troligen har rätt.
Jag trodde termotransfer-skrivare bara skrev ut på speciellt papper genom att värma.
Det är förresten mitt favorit-trick om jag ska skriva upp något i bilen och saknar penna:
Alltid ligger det ett McDonalds-kvitto någonstans i handskfacket. Jag värmer upp en nyckel med hjälp av bilens cigarett-tändare och skriver.
De säljer även cola.
edit:
korp:
"låter som en termo transfer-skrivare."
Efter lite googlande så ser jag att du troligen har rätt.
Jag trodde termotransfer-skrivare bara skrev ut på speciellt papper genom att värma.
Det är förresten mitt favorit-trick om jag ska skriva upp något i bilen och saknar penna:
Alltid ligger det ett McDonalds-kvitto någonstans i handskfacket. Jag värmer upp en nyckel med hjälp av bilens cigarett-tändare och skriver.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Re: "Nytt" sätt för hemmatillverkning av kretsko
Första gången jag provade körde jag på "glatt papper" (tidningen Amelia) med bra resultat.Jeppsson skrev:Är det någon som har provat detta tidigare och vad är i så fall era erfarenheter av denna metoden![]()
Andra gången körde jag på vanligt skrivarpapper. Funkar alldeles utmärkt det också.
Äntligen lite resultat! 
Ett antal ggr har jag försökt etsa med denna metoden, men med mycket dåliga resultat. Den här gången testade jag denna:

Det ända felet jag har hittat var att transistorns lödöar gick ihop lite med jordplanet. Men det var lätt löst. Sammt att texten är lite otydlig.
Jag skrevut 2ggr på samma papper så det blev ett tjockt lager toner, sen tog jag strykärnet (som jag lyckades snylta till mig precis) och strök i 8min på maxtemp.
Nu ska jag bara testa etsa också
Edit: Oops.. Där är inget jordplan på den bilden, men där är ett jordplan under transistorn
Edit2: Såhär

Mvh. Daniel Andersson
Ett antal ggr har jag försökt etsa med denna metoden, men med mycket dåliga resultat. Den här gången testade jag denna:

Det ända felet jag har hittat var att transistorns lödöar gick ihop lite med jordplanet. Men det var lätt löst. Sammt att texten är lite otydlig.
Jag skrevut 2ggr på samma papper så det blev ett tjockt lager toner, sen tog jag strykärnet (som jag lyckades snylta till mig precis) och strök i 8min på maxtemp.
Nu ska jag bara testa etsa också
Edit: Oops.. Där är inget jordplan på den bilden, men där är ett jordplan under transistorn
Edit2: Såhär

Mvh. Daniel Andersson
Funkar denna metoden med det här laminatet?
http://www.kjell.com/content/templates/ ... 0,75200000
Ni som använder laminator, gör ni steg 5?
http://www.kjell.com/content/templates/ ... 0,75200000
Ni som använder laminator, gör ni steg 5?
Senast redigerad av thompa89 18 augusti 2007, 17:20:39, redigerad totalt 1 gång.