Hoppas detta är en godkänd tråd här på elektronikforumet, borde vara något ELfel.
Har alltså fel på en av telefonerna här hemma, märket i topic. När man lyfter på luren hör man ett brusande, som någon störning utöver det vanliga(Kopplingston eller prat). Störningen fanns inte innan jag bytte till den nya idag. Kabeln till telefonen kommer från en annan fungerande telefon, så den är det inte vara något fel på.
Har 6 telefoner hemma och ADSL-modem, för många jag vet, men funkade fint tills jag bytte till den nya. Störningen uppkommer inte i telefonen efter den det brusar i.
Alla uttag är kopplade som de ska, lyfter man luren bryts det för alla efter denna.
Jag kan inte gå tillbaka med den då den legat hemma ett bra tag, tror den annvändes utan problem i förra lägenheten.
Så vad kan vara fel? Är det värt att öppna upp den och kolla? Något man kan göra själv?
Telia Invito, fel på telefon
-
Nej, så dum är jag inte, även omd et kanske kan tros ibland. Detta är telefon nummer tre på kabeln, sen sitter adsl-modemet före alla dessa.
Och allt funkade innan.
Då tror jag MM:s förslag är troligare. Vad är det för skillnad? Även om ni kanske inte tror det så kan jag koppla om kablar...
Men märkte nu att en likadan telefon vi har på övervåningen brusar på samma sätt, mamma sa att den gjort så hela tiden! Den har orginalkabel...
Och allt funkade innan.
Då tror jag MM:s förslag är troligare. Vad är det för skillnad? Även om ni kanske inte tror det så kan jag koppla om kablar...
Men märkte nu att en likadan telefon vi har på övervåningen brusar på samma sätt, mamma sa att den gjort så hela tiden! Den har orginalkabel...