Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.
Det var inget speciellt jag undrar över. Har inte hunnit kommit på nåt. Har bara lekt med den en halvtimme.
Det jag kan tänka mig är väl om man ska svarva gängor, hmm...
Min ser inte helt lik ut den på bilden. Rattarna är lite avfrästa, inte helt runda. Antingen är min nyare än bilden, eller så fick jag nåt gammalt dom hade över.
Edit: Mera lik den här.
Lite glapp är det, men det kanske kan justeras bort. Tänkte se om man inte kan CNC-konvertera senare. Dom som sålde (Automatic Production AB i Haninge/Stockholm) var intresserade isf. Har du tittat nåt på det?
Jag betalade 9000:- inkl. moms. Frakten fixade jag själv. Vad gick din på?
Edith: Fick du med alla tillbehör på bilden? Det fick inte jag.

Det jag kan tänka mig är väl om man ska svarva gängor, hmm...
Min ser inte helt lik ut den på bilden. Rattarna är lite avfrästa, inte helt runda. Antingen är min nyare än bilden, eller så fick jag nåt gammalt dom hade över.

Edit: Mera lik den här.
Lite glapp är det, men det kanske kan justeras bort. Tänkte se om man inte kan CNC-konvertera senare. Dom som sålde (Automatic Production AB i Haninge/Stockholm) var intresserade isf. Har du tittat nåt på det?
Jag betalade 9000:- inkl. moms. Frakten fixade jag själv. Vad gick din på?
Edith: Fick du med alla tillbehör på bilden? Det fick inte jag.

Alla tillbehören på bilden följde med, betalade 1050 Euro + frakt 165 Euro = 11400:- + tysk moms.
Det var tillbehören på bilden som kostade mer, bara hållarna till svarvstålen kostar runt 3000:- sv. kr. Men dom är kanonbra
Har inte tänkt på CNC-konvertering än iallafal.
Svarva invändiga gängor 10 mm blir nog svårt, svarvstålet kommer väl inte in i hålet
Om du nu tänker på CNC-muttrarna till lillasyster 
Det var tillbehören på bilden som kostade mer, bara hållarna till svarvstålen kostar runt 3000:- sv. kr. Men dom är kanonbra

Har inte tänkt på CNC-konvertering än iallafal.
Svarva invändiga gängor 10 mm blir nog svårt, svarvstålet kommer väl inte in i hålet

Hålen i muttrarna gängar jag med vanlig M10 tapp. Det var om man nån gång i framtiden skulle behöva gänga stora gängor, tex till nåt lock eller så, men den tiden, den sorgen.
Där jag köpte min hade dom nån snabbytesmojäng till svarvstålen. Ca 1200:- + moms tror jag den skulle kosta. Hade så brådis idag, pga att V.G skulle komma å hämta byxsatsen till sin Lillesyrra. (Det där lät inte helt bra.
)
Där jag köpte min hade dom nån snabbytesmojäng till svarvstålen. Ca 1200:- + moms tror jag den skulle kosta. Hade så brådis idag, pga att V.G skulle komma å hämta byxsatsen till sin Lillesyrra. (Det där lät inte helt bra.

- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt: