Jag tror inte att det är någon fara. Bara du inte viftar med den i korgkön. Kniven är verkligen det bästa verktyg som finns. Synd att knivlagen behövs.
Tog upp den en gång på krogen, när jag jobbade, för att ta bortett buntband, vakten såg det och blev inte för glad.
Bästa är att jag hade med mig den genom alla kontroller till Barcelona i våras, mellanlandade i Paris, men nog fan skulle ta de mammas nagelfil i plast...
Funderar på texten under koppvärmaren där, "Man bränner sig inte på plattan". Barnläkare rekommenderar att kranar i huset ska ställas in så att det inte går att vrida på mer värme än 45°. Vid ca 50° börjar man tycka att det bränns. Vid 60 går det knappast att hålla ett finger på i mer än en sekund. Vid 70 vågar jag knappt tänka på det ens. Koka upp vatten till 70° och häll det över handen får du se vem som har bandage imorrn
MadModder skrev:Funderar på texten under koppvärmaren där, "Man bränner sig inte på plattan". Barnläkare rekommenderar att kranar i huset ska ställas in så att det inte går att vrida på mer värme än 45°. Vid ca 50° börjar man tycka att det bränns. Vid 60 går det knappast att hålla ett finger på i mer än en sekund. Vid 70 vågar jag knappt tänka på det ens. Koka upp vatten till 70° och häll det över handen får du se vem som har bandage imorrn
Det kan inte vara så att den låga uteffekten(2,5W) gör att värmen sjunker väldigt fort när man vidrör plattan?
Vatten är värre än en platta. Men att hälla 70 gradigt vatten över handen är ingen fara, om det inte är en större mängd. Men när det är över 70 grader i kraner gnäller jag lite hos hyresvärden. Vatten temperaturen får inte överstiga 60 grader. Av säkerhets skäl. Är varmvattnet för kallt blir det bakterie problem.
Men att den drivs med 1,5 V kan väl inte stämma?
Och även om det är 5V så blir det inte mer än 2,5W så frågan är om den orkar med 70 grader.