Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Nu börjar jag sakna lillasyster... :(

Jojje vad är sagt om leveranser och betalning av lillasyster? Jag har eventuellt vägarna förbi storstan och kanske kunde ta en sväng förbi din verkstad...

/PeterH
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Just nu väntar vi på rören. Om du inte åker förbi, men stannar till, så kan du få med dig det mesta på en gång. När ca blir det av?
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Det hänger på tanten som vill åka och shoppa lite, och så var det någon glasutställning har jag för mig... Jag vågar inte säga när, men jag hör av mig innan och kollar att det är okej 8) Det kanske inte ens blir något av och då får vi förlita oss på postverket i alla fall...

/PeterH
gvs
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av gvs »

Hur fan kan man vara så total borta att man missar detta? fy på mig! Jag vill oxå ha en lillasyster. Nu får jag vänta länge och dessutom blir de dyrare. Finns det någon som vill sälja sin? Jojje kanske vill sälja sin första rödmålade prototyp? Den är mer i rätt storlek för mig, jag vill ha en som kan stå i ett hörn på labbplatsen. Vore guld att bygga in den i en låda med gasfjädrar till luckan :)

Jojje: jag utgår från att ingen vill sälja sin och att du inte vill bli av med din lilla lillasyster. När är planen att börja sälja dem?
limpan4all

Inlägg av limpan4all »

Japp jag med. Jag väntar ivrigt på nästa batch av lillasystrar.

Varför inte redan nu börja ta upp preliminära beställningar så vi "klantskallar" inte missar nästa produktionsomgång också?
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Det är några som skickat in beställning, men jag kan inte garantera lev.datum. Först ska vi utvärdera dessa, göra ändringarna, sen blir det förhoppningsvis ny batch.

Skicka gärna en intresseförfrågan/preliminärbokning med namn, adress och telefon till LillsyrranV2@bergan.se så kan jag återkomma när det blir dax.
Användarvisningsbild
gurgalof
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av gurgalof »

När beräknas du kunna leverera satserna?
Känner byggbehovet komma!
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Ska försöka få tag i rörkaparna i morron.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Jag vet att den här frågan redan är ställd, men jag hittar den inte:

Kan man gravera i mjuk aluminium med Lillasystern?

Provade med min Dremel-kopia (Toolmate) och flexiaxeln och så långt fungerar det iallafall bra.
Användarvisningsbild
pcmper
EF Sponsor

Inlägg av pcmper »

Kolla Bengt-re´s inlägg längst ner, den säger lite om hur det skall gå till :)

http://elektronikforumet.com/forum/view ... highlight=
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

I stort sätt kan man säga. Allt man kan göra med en Dremmel, kan man också göra med en Lillesyrra, men med bättre presision. :)

Tror att det är lättare att gravera i hård alu, tex eloxerad. Iaf så är det det med en "riktig" gravermaskin. Mjuk alu kladdar nog rätt lätt, och behöver kylas.

Skulle va kul att prova borsta alu, och göra såna där fina borstade ringar eller vad man nu ska kalla det.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Hmm... en långpanna med ett stort block kolsyreis i, och sen alupanelen på det? Lär ju vara tillräckligt kylt iaf :D
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Jag visade några bilder på en snubbe som hade typ långpanna förut, men han körde med vattenbad. Inte heller så dumt tror jag. Får ta å prova en dag med lite arbetslust. :)
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Ja jag tänkte på just det först. Det smörjer ju samtidigt. Men det lär stänka en del när spånen far åt alla håll. Kanske det skulle funka med en minidimmsmörjare, som inte "dimmar" så mycket, utan mer som en blomspruta. Det borde inte stänka, och sen rinner det ner i långpannan...
Senast redigerad av MadModder 31 juli 2007, 22:15:10, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Eller meka ihop ett ett kompressor system och på så sätt få en konstant kylning på ett lite säkrare sätt än med tex kolsyreis. :)
Skriv svar