GPRS till MS ACCESS via sms eller FTP * Done *
GPRS till MS ACCESS via sms eller FTP * Done *
Hejsan,
Har tænkt mig at bygga på GPRS modem som skal senda info till min GPRS modem på PCén
Pcén skal ha MS-Access der i från skal jeg kunna få data from andre GPRS modem och senda til andre Gprs modem
Nogon som har jobbat med MS ACCESS och GPRS ?
I princip ville det funka bra med GPRS to server (ftp) (Put Get) och pc to server men server er NOVICE for mig ,
Har tænkt mig at bygga på GPRS modem som skal senda info till min GPRS modem på PCén
Pcén skal ha MS-Access der i från skal jeg kunna få data from andre GPRS modem och senda til andre Gprs modem
Nogon som har jobbat med MS ACCESS och GPRS ?
I princip ville det funka bra med GPRS to server (ftp) (Put Get) och pc to server men server er NOVICE for mig ,
Senast redigerad av kimmi 26 juli 2007, 21:28:43, redigerad totalt 2 gånger.
Hi ,
In English :
100 GPRS modems to 1 control center (MS access)
Iam going to have one control center for all 100 panels installed in various loactions of my city
Now 100 modems will forward their SMS to control center
I am planning to use MS access to forward & received SMS data from 100 gprs modems
and process them for report and control action most ON/OFF
So issue is to how to transfer SMS data from GSM modem to MS Access
This is basically related to PC based serial communication
for now iam " Suspended in Mid Air " .... be cause iam novice In MS-ACCESS
Have anyone done something like this in other system than MS-ACCESS ?
In English :
100 GPRS modems to 1 control center (MS access)
Iam going to have one control center for all 100 panels installed in various loactions of my city
Now 100 modems will forward their SMS to control center
I am planning to use MS access to forward & received SMS data from 100 gprs modems
and process them for report and control action most ON/OFF
So issue is to how to transfer SMS data from GSM modem to MS Access
This is basically related to PC based serial communication
for now iam " Suspended in Mid Air " .... be cause iam novice In MS-ACCESS
Have anyone done something like this in other system than MS-ACCESS ?
hi Icecap,
Findes der en bedre måde at lave dette på uden MS Access
Helst ville jeg ha en www server hvor al data bliver sendt til og fra til de 100 modems men min viden om server og gprs er ikke stor nok til at kunne dette pt
som skrevet skal jeg kunne få data fra 100 modems og sende data til samme 100 modems
Typisk vil det værer simple data om udg skal skifte status
Regner med at bygge den database op sådan her :
Modem tlfnr,Password,data1,data2,dara3,data3
da det hele skal styres fra 1 base hvor alle modems sender enten File eller SMS med tlfnr, data1 til data3 til
Har du en ide til at lave dette system så simplet som muligt ?
Dsv. er mine evner kun til VB Basic alle former for databaser er nyt for mig
Findes der en bedre måde at lave dette på uden MS Access
Helst ville jeg ha en www server hvor al data bliver sendt til og fra til de 100 modems men min viden om server og gprs er ikke stor nok til at kunne dette pt
som skrevet skal jeg kunne få data fra 100 modems og sende data til samme 100 modems
Typisk vil det værer simple data om udg skal skifte status
Regner med at bygge den database op sådan her :
Modem tlfnr,Password,data1,data2,dara3,data3
da det hele skal styres fra 1 base hvor alle modems sender enten File eller SMS med tlfnr, data1 til data3 til
Har du en ide til at lave dette system så simplet som muligt ?
Dsv. er mine evner kun til VB Basic alle former for databaser er nyt for mig
Nu er det jo sådan at du nok skal tjekke lidt på hvordan GPRS fungerer.
Når et GPRS-modem er logget ind på netværket er "udgangen" et IP-nummer + et portnummer, der findes ikke telefonnummer til dem! Skal du ringe til nummeret er det ikke GPRS som bruges.
Jeg anvender et modem som kan kopple sin GPRS-forbindelse op automatiskt, derefter er den "serieport" som kommer ud af modemet bara et IP-nummer:portnummer. Dette kræver dog at jeg har et data-abbonement på SIM-kortet, hvis jeg ikke har det kan forbindelsen KUN oprettes FRA modem till basstationen, de kan dog kommunikere frem til den lukker forbindelsen.
Dette betyder at samtlige modem skal have data-abbonement om du vill kunne ringe op fra basstationen.
Om vi antager at dette er klart er resten ganske enkelt, at lave et program som gemmer og henter en databas i en fil er ikke et stort problem, det skal nok gå i VB også men jeg kører med Borland C Builder 6 da jeg behøver "lidt" mere...
Programmet kan selvfølgeligt relativt enkelt tage imod meddelser fra et modem og distribuere dem videre til alle andre, du skal bare tænke på at hvert modem skal vide til hvilken IP:port de skal sende deres meddelser.
Når et GPRS-modem er logget ind på netværket er "udgangen" et IP-nummer + et portnummer, der findes ikke telefonnummer til dem! Skal du ringe til nummeret er det ikke GPRS som bruges.
Jeg anvender et modem som kan kopple sin GPRS-forbindelse op automatiskt, derefter er den "serieport" som kommer ud af modemet bara et IP-nummer:portnummer. Dette kræver dog at jeg har et data-abbonement på SIM-kortet, hvis jeg ikke har det kan forbindelsen KUN oprettes FRA modem till basstationen, de kan dog kommunikere frem til den lukker forbindelsen.
Dette betyder at samtlige modem skal have data-abbonement om du vill kunne ringe op fra basstationen.
Om vi antager at dette er klart er resten ganske enkelt, at lave et program som gemmer og henter en databas i en fil er ikke et stort problem, det skal nok gå i VB også men jeg kører med Borland C Builder 6 da jeg behøver "lidt" mere...
Programmet kan selvfølgeligt relativt enkelt tage imod meddelser fra et modem og distribuere dem videre til alle andre, du skal bare tænke på at hvert modem skal vide til hvilken IP:port de skal sende deres meddelser.
Hej Icecap,
Ja jeg er helt med på hvordan man bruger GPRS til at koble op til net
Fordi jeg skrev Tlfnr var til brug af SMS .
Jeg var lige lidt runt på nettet og fandt lidt mere info om VBA
AVR to Excel
skal lige kkke lidt mere på det her idag ..
Ja jeg er helt med på hvordan man bruger GPRS til at koble op til net
Fordi jeg skrev Tlfnr var til brug af SMS .
Jeg var lige lidt runt på nettet og fandt lidt mere info om VBA
AVR to Excel
skal lige kkke lidt mere på det her idag ..
Jeg havde lavet et program som kunne læse en tekst-fil med data i, den ville da indeholde eksempelvis:
55512345,IP,port,GætDetHvisDuKan,Data1,Data2,Data3.....
Altså kommasepareret data, selvfølgeligt kan man bruge en anden separator men den bør være skrivbar fra keyboarden, på den måde kan man også se data med en viewer.
Hver post skal også begynde på en ny linie, enklere at overse kan jeg ikke tænke mig.
Efter hvad jeg har forstået kan modemet tage imod SMS når det er i GPRS-mode men man er nød til at kopple GPRS'en ned for at tømme SMS'en ud af den (serieporten er jo optaget med GPRS) men selvfølgeligt gemmer man jo IP:port også i datafilen, så kan man PING'e det og svarer det ikke kan man sende SMS.
55512345,IP,port,GætDetHvisDuKan,Data1,Data2,Data3.....
Altså kommasepareret data, selvfølgeligt kan man bruge en anden separator men den bør være skrivbar fra keyboarden, på den måde kan man også se data med en viewer.
Hver post skal også begynde på en ny linie, enklere at overse kan jeg ikke tænke mig.
Efter hvad jeg har forstået kan modemet tage imod SMS når det er i GPRS-mode men man er nød til at kopple GPRS'en ned for at tømme SMS'en ud af den (serieporten er jo optaget med GPRS) men selvfølgeligt gemmer man jo IP:port også i datafilen, så kan man PING'e det og svarer det ikke kan man sende SMS.
Använd inte Access
Access fungerar ok med små datamängder, men i takt med att du loggar mer data i "databasen" så blir den långsammare och långsammare...
Om du bara ska spara den senaste informationen (inte logga alltså), så går det bra med Access (100 poster klarar den...)...
Jag håller f.n. på att jobba med ett system med tre synkroniserade servrar (för redundans) som tar emot data från olika enheter via GPRS eller SMS och lagrar i Sql Server-databaser.
Om du bara ska spara den senaste informationen (inte logga alltså), så går det bra med Access (100 poster klarar den...)...
Jag håller f.n. på att jobba med ett system med tre synkroniserade servrar (för redundans) som tar emot data från olika enheter via GPRS eller SMS och lagrar i Sql Server-databaser.
Hej,
Tacker for info om Access ...
Har nu et vb6 basic program som læser sms funkera bra
och en database som får info från sms funker oxå nu
tester på 32 modems just nu tcp/ip (Get Put) allt ser bra ut end så længe !
I used IceCap idea about ping the modem and if no replay then send sms
that part is just great works every time .
and i split the (data) from modem & sms same way Icecap say
I all goes well we test all 102 modems later to night and send alots of data to see if it brake down max sms in modem is only 32 but tcp/ip can be the problem later ..
of cause i del sms after read but if 100 modems send sms i can get problems
well we just have to wait & see
Tanks for all help on this It realy help me alot ..
Tacker for info om Access ...
Har nu et vb6 basic program som læser sms funkera bra
och en database som får info från sms funker oxå nu
tester på 32 modems just nu tcp/ip (Get Put) allt ser bra ut end så længe !
I used IceCap idea about ping the modem and if no replay then send sms
that part is just great works every time .
and i split the (data) from modem & sms same way Icecap say
I all goes well we test all 102 modems later to night and send alots of data to see if it brake down max sms in modem is only 32 but tcp/ip can be the problem later ..
of cause i del sms after read but if 100 modems send sms i can get problems
well we just have to wait & see
Tanks for all help on this It realy help me alot ..