Bygga verkstadsbod, Stort projekt
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Nä det är inget fel på den matarsladden 0,75mm2.
Nej nått elektroniklabb blir det inte, utan ren mekanisk verkstad.
Jo lysrörsarmaturerna kostade ca 50kr/st från malmbergs, så det fanns ingen anledning å spara in på dessa
Jordfelsbrytare är jag lite allergisk emot.
I allafall förr i tiden så var dom ganska opålitliga & kunde lösa ut när di själva ville. Och nått sådant får ju absolut inte hända, då fräsen är mitt uppe i ett jobb.
Å har man överlevt alla smällar hitintills, så ska man nog kunna stå pall för några till.

Nej nått elektroniklabb blir det inte, utan ren mekanisk verkstad.
Jo lysrörsarmaturerna kostade ca 50kr/st från malmbergs, så det fanns ingen anledning å spara in på dessa

Jordfelsbrytare är jag lite allergisk emot.
I allafall förr i tiden så var dom ganska opålitliga & kunde lösa ut när di själva ville. Och nått sådant får ju absolut inte hända, då fräsen är mitt uppe i ett jobb.
Å har man överlevt alla smällar hitintills, så ska man nog kunna stå pall för några till.

Sedan år 2000 är det obligatoriskt med jordfelsbrytare för eluttag i nya
bostäder så helt värdelös är den inte.
Finns ingen anledning att snåla på jordfelsbrytaren i en nyinstallation.
Har man gamla slitna ledningar kan dock läckströmmar göra att den löser ut när man inte vill... (för er som inte vet så jämför den utströmmen med den som kommer tillbaka och bryter ifall det finns några förluster)
bostäder så helt värdelös är den inte.
Finns ingen anledning att snåla på jordfelsbrytaren i en nyinstallation.
Har man gamla slitna ledningar kan dock läckströmmar göra att den löser ut när man inte vill... (för er som inte vet så jämför den utströmmen med den som kommer tillbaka och bryter ifall det finns några förluster)