Bygga en scooter.
Denna krest ser ju lovande ut! Eller? Det är fel krets som står i shemat. Det skall vara ML4426 Den har back. vilket inte ML4425 har.
Det enda som igentligen skall ändras är väl FET'arna till nått som passar bättre?
Som jag ser det så blir det tre knappar? "Fram/Back" "RUN" och "Brake"
Brake kanske inte behövs? Andra tips?
Det enda som igentligen skall ändras är väl FET'arna till nått som passar bättre?
Som jag ser det så blir det tre knappar? "Fram/Back" "RUN" och "Brake"
Brake kanske inte behövs? Andra tips?
-
- Kontakt:
Tittar man i databladet är matningsspänningen specad till 10.8 - 13.2 volt, med 14 volt som Absolute Maximum.
"Amperen" kan man inte "ta ner" - en krets drar så mycket ström (ampere) som den "vill ha/behöver". Skulle man ändå försöka sig på att göra det så är allt som skulle hända är att spänningen (volten) minskar istället, och det är oftast inte särskilt bra.
"Amperen" kan man inte "ta ner" - en krets drar så mycket ström (ampere) som den "vill ha/behöver". Skulle man ändå försöka sig på att göra det så är allt som skulle hända är att spänningen (volten) minskar istället, och det är oftast inte särskilt bra.
Jo ¨jag såg att max var 14V men jag tänkte mest bara för säkerhetsskull.
Ok, så det gör inget om man matar den med 50 Ampere, för den drar bara det den behöver?
Datablad ML4426
Hmm hittar ingen stans där jag kan handla varken ML442X eller TDA514X,så typiskt
Ok, så det gör inget om man matar den med 50 Ampere, för den drar bara det den behöver?
Datablad ML4426
Hmm hittar ingen stans där jag kan handla varken ML442X eller TDA514X,så typiskt
Senast redigerad av Jonaz 6 september 2004, 17:15:15, redigerad totalt 3 gånger.
Jag har dödat en H-brygsdrivare. Den är liknande denna krets. Det jag tror att jag gorde var att lägga motorn och kretsen på sammma matnings spänning. Då får man tillbaks transienterna från motorn in i kretsen. Det är vad jag tror hände. Då var den visserlligan kopplad till ett nätagregat som antagligen är sämre på att ta emot spikarna. Men det är nog inte fel med någon typ av skydd på matningen.
http://www.semicon.toshiba.co.jp/eng/so ... iresu.html
Där kanske man kan hitta nått.?
danei>> Är det nån speciell krets som du är ute efter? Sensor lös, back, broms? Det är nog vad jag behöver.
Någon av dom som du sa tidigare hade ju varit trevligt men som sagt, verkar inte finnas att köpa,
Btw>Generatorn den borde väl vara utan sensorer va?
Där kanske man kan hitta nått.?
danei>> Är det nån speciell krets som du är ute efter? Sensor lös, back, broms? Det är nog vad jag behöver.
Någon av dom som du sa tidigare hade ju varit trevligt men som sagt, verkar inte finnas att köpa,

Btw>Generatorn den borde väl vara utan sensorer va?