Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

jojje:Det är just det vad ska man ha? Vet inte mycket om fräsar, det jag fräst är med pinnfräs för att göra tex spår i lite tjockare metall. Därför jag skulle vilja se lite innan jag handlar.
Frasse

Inlägg av Frasse »

Jojje, hur ser planerna ut för lillsyrran på längre sikt? Kommer hon att ingå i ditt ordinarie sortiment framöver eller blir det bara denna serie? Jag är nämligen ev. intresserad att köpa en om ca ett år. Planerar du att ha grejer hemma på lager så att man kan beställa enstaka ex eller ska det till en ny storbatch?

Mycker frågor, hehe...
Användarvisningsbild
Purre
EF Sponsor

Inlägg av Purre »

Frasse sidan 56 längst upp anger lite intressant information för din del troligen:
http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... &start=825
Användarvisningsbild
Anahka1975

Inlägg av Anahka1975 »

Vad är det som gäller ang. Kress bestälningen?
Har skrivit uppdaterad med dagens datum efter på Wiki-sidan för att markera att jag är "på" på bestälningen. Väntar bara på kontonr. och lev tid. :)
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Hej alla förtvivlade vänner! :D

Jag har varit på resande fot hela dagen och inte haft tillgång till dator! Uppgifter finns nu på wikin för kressen och det är bara att börja skicka flisen! Jag är ledsen att det blev lite sent med infot, men det har ju svängt en del och det är inte förrän idag på eftermiddagen som det har blivit klart hur vi skulle göra... Många viljor gör det som bekant lite mer omständigt :D

Hoppas att det funkar för er nu! annars mailar ni så ser jag det förhoppningsvis lite snabbare.

/PeterH
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Hur ska vi göra med dom som inte har beställt Lillasyster eller vill ha sin fräs tidigare?
Ska du PeterH skicka ut till dom?
Ska jag skicka alla "övriga" först till dig?

Vilken bank har du?
Är nummret du angett inkl. clearingsnummer?
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Jag har skrivit till lite info i wikin och i bossen12345:s wikitråd... :wink:

Jag säger till min leverantör direkt vilka maskiner som skall skickas separat mot ett frakttillägg på 120 SEK plus moms (frakt från tyskland direkt). Jag säger naturligtvis till dom att skicka a.s.a.p., men det kan ju ta lite tid att packa och skicka 40st. Kressmaskiner 8)

/PeterH

Edit: alla kontonummer kommer direkt från min kontoöversikt hos PG, det är alltså banknumret till mitt PG och inte egentligen ett vanligt bakkontonummer.
Senast redigerad av PeterH 9 juli 2007, 09:56:10, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Äntligen. 8)
Du är imorgon (eller minst övermorgon om jag känner plusgirot rätt...)minst 1160kr rikare...

Jojje: de där gardinstängerna, är de minst lika stabila som de rör du hade innan?
Jag har haft kromade gardinstänger i stål förut och de gick att knäcka över knät...
gustav t

Inlägg av gustav t »

Jag är en av dem som beställt en Kress men inte en lillasyster, har även gort en sen ändring från en liten till stor fräs. Hoppas inte detta blir problem för er.
Angående leveransen så går det bra för mig om ni gör det som är lättast för er.
Passar på att tacka er för det jobb ni gör.... toppen!!

Om kressen inte levereras tillsammans med syrran (som för mig) blir det kanske lite extra fraktkostnader?? Skall vi lösa det nu eller senare?

Lite beröm till Jojje också... MYCKET snyggt!!!

Edit: skriver mycket segt....
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Tack PeterH, då vet jag. :)

MadModder: "Gardinstängerna" är T-spåren, inte rören. Dom kallar dom för U-skena.

Tack för det gustav t. :)
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Gustav t:
Som jag tolkar det ska man för en enkel kress 1050 utan lillasyster betala 1425+150=1575kr. Detta är med frakt och allt.

Jojje:
jahaaaa... jag fattade det som att när du blev förbannad på rörföretaget blev det gardinstänger... :D
Hmm sån skena hade jag låg förut i garaget, med gardinöglor i. 4 meter. Låg där i 5 år, så när jag städade i vintras vek jag ihop skiten och kastade :P

GeekJoan:
Om du undrar (såg din frågande text på wiki-sidan) så ingår en spännhylsemutter, och en 8mm spännhylsa. Vill du kunna använda vanliga 1/8" (3,175mm)-fräsar och 6mm-fräsar, så måste du ha extra spännhylsor till detta. Extramuttrar vet jag inte om vi får med nu, men det är praktiskt då hylsorna tydligen sätter sig ordentligt fast i muttern.
Användarvisningsbild
LaRdA
EF Sponsor

Inlägg av LaRdA »

Ja hylsorna vill gärna sitta ganska hårt, åtminstone på min 1050.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

När jag blev förbannad på mek.verkstan, så åkte jag till en annan bara. :D

Köpte du gardinstängerna på normalt sätt, så kastade du bort 280:-
Jag köper samma mängd för 73:-

Extramutter följer inte med, och det är inga problem att byta spännhylsa. Dom sitter inte hårt (enl. Meduza).
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Ok bra.

Nej jag köpte inte skenan. Hittade den i en kulvert under filmhuset på gärdet i stockholm när jag gjorde ett jobb förut. tänkte jag skulle ha som en diskret gardinstång där jag har sängen. Lite färg på, men det skulle jag slipa bort. Men det hände ju inget... :D
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Nej för mig så sitter inte hylsorna hårt i muttern men sätter sig gärna lite i den delen som man skruvar fast spännhylsorna mot, men dom går oftast att dra loss med lätt handkraft.
Skriv svar