Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Om vi köper genom PeterH skulle vi väl få garanti i Sverige?

Klippt från Kressidan.
"... inklusive spännhylsor och garanti i sverige genom min kontakt (Dexport AB)."

Kanske är lättare om vi håller småsakerna utanför. Jag skulle kunna beställa i mitt namn och adress, bara vi vet vad vi vill ha. Ska vi göra ny tabell eller tillägg till Lillsyrran? Eller vill du Meduza göra lite nytta också. :D
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Kanske dags att vi sätter ner foten? Om det är så att dom flesta tycker att garanti i sverige och att kunna betala i svenska kronor låter bra kan jag åta mig att sköta beställningen, men då gäller det alltså maskinen med två extra spännhylsor (3.175mm och 6mm).

Priset som gäller finns på wiki-sidan och då sätter vi stoppdatum till imorgon kväll 23:59! Dom som då har bockat i intresse för en maskin blir en bindande beställning som gå iväg på måndag...

/PeterH

PS. finns det något bra och enkelt sätt att mass-PM:a till alla som har anmält intresse så att ingen känner sig överkörd?
Användarvisningsbild
Knotas

Inlägg av Knotas »

Jojje:
Jag föreslår att du utökar ditt frässortiment på hemsidan med gravyrsticklar 45°, 60°, 90°. På det viset kan du lägga på önskad avans och vi kan enkelt beställa ifrån dig, även i framtiden. Du har ju redan en stadig kundkrets nu.
De flesta av oss har väl tänkt att fräsa kretskortbanor med Lillasyster.
En stickel är ju inte lika benägen att gå av som ett frässtål på 0.3 eller 0.5mm.

Vi har ju redan skrivit upp frässtål och fräsborr i wikin med hänvisning till din hemsida. Låt oss få skriva upp även gravyrsticklar.

Angående Kress:
Eventuella garantiåtaganden lär ju behöva gå genom han som gör samköpet, då han kommer att ha kvittot på alla maskinerna var vi än handlar ifrån.
Om det blir du Jojje, PeterH eller Meduza det får vi väl se.
Hoppas det inte blir någon större belastning då det är kvalitetsmaskiner .
Men det är ju säkerligen enklare att prata garanti med Dexport AB än CNC-Plus.
Senast redigerad av Knotas 8 juli 2007, 00:29:39, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Knotas

Inlägg av Knotas »

PeterH:
Du hann posta ditt inlägg före jag skrivit klart så jag missade det.
Bra initiativ! Jag är beredd att radera spännhylsemutter ifrån min beställning i wikin då den inte känns så viktig längre.
Jag skrev dit den när någon sa att det är svårt att demontera hylsan ur muttern.
Senare sa några att det inte var svårt alls.
Jag har hittills låtit muttern stå kvar då jag tyckte den kan vara bra att ha i reserv...
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Nu sätter vi andra också ner foten och låter PeterH sköta om beställningen på Måndag, annars rinner det ut i sanden. Om nån har nåt emot det, så säg till nu, eller avbeställ före Söndag 23:59. Nu är det iaf bara småpengar man kan diskutera om. Om vi hamnar under nån magisk gräns, så får väl jag plussa på några maskiner till då. Dom går nog åt, när vi senare skriver så mycket positivt om våra. :D

PeterH: Antingen så betalar alla in en liten eller stor summa vid beställning, sen resten vid leverans. Eller om du vill ha allt på en gång först, det är upp till dig. Skriv på Kressidan vilket kontonummer och exakta summan vi ska betala.

Jag skaffar hem några väl utvalda saker från CNC-Plus och ni beställer från mig. Jag plussar på en extra kolumn till Lillsyrran där ni kan skriva vilka vinklar och antal ni vill ha på gravyrsticklarna.

Det med mass-PM vet jag inte, men dom som inte startar datorn förän måndag, blir iaf "överkörda", :humm:
Har dom visat intresse, å inte avbeställt på två veckor, då vill dom ha en maskin.

Edith:
Knotas: Man använder inte vanliga fräsar iaf. Ska man fräsa isolation så använder man en liten V-fräs. Skaftet är likadant som på "vanliga" kretskortsborrar/fräsar, men dom kostar 18 skjortor.
En sticken måste man nog kapa ner, för dom har väldigt långa skaft.
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Det finns ingen masspm-funktion på forumet. Däremot går det att skapa grupper och sedan skicka mass-email åt dessa.
nyken

Inlägg av nyken »

Wow det var då ett fint arbete.

Läste väl kanske ca 20 första sidorna, men insåg att det tog för lång tid och orkade inte läsa alla fram till sista.

Jag har aldrig fräst eller använt cad förut, är dock väldigt intresserad av att lära mig och ska nog inte vara så svårt heller.
Vad blev slutresultatet, går det bra att fräsa i metall?
Användarvisningsbild
Knotas

Inlägg av Knotas »

Lysande, julafton mitt i sommaren. Hehe

PeterH:
Glöm inte skriva med hela namnet på betalningsmottagare och även mailadress.
Jag kommer att betala med vanlig bankinsättningsavi då jag inte har internetbank.
Den avin har tyvärr inte någon meddelanderuta så jag scannar avikopian till din mail så du vet vem pengarna kommit ifrån.

Jojje:
Det jag menar med stickel är alltså de enskäriga v-spårsfräsarna ifrån cnc-plus.
Det framgår inte om de är längre än andra frässtål.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Jojje: Jo det var det jag menade (att PeterH's kontakt gav svensk garanti)

Vi pratade ju för ett par sidor sedan att ta hem en reserv-elektronik-enhet
och slå ut kostnaden på alla 40 maskinerna för att ge den till någon som
tar på sig att fixa en mod så att vi kan få ett lägre varvtalsspann för att
kunna fräsa andra material bättre.

Det borde ju bli under 1€ per fräs, så det är ju verkligen småpengar...

Vad säger ni andra, det skulle ju öka användbarheten ännu mera om vi
lyckades, och chansen att vi skulle lyckas är ju hyfsat stor iom att detta
faktiskt är ett elektronikforum :)
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Så, nu var det en kolumn till. Jag väntar några dagar tills ni fyllt i vad ni vill ha.

Hittade den här sidan. Finns det någon som bor i Göteborg som kan hälsa på dom å fråga lite om vad vi behöver, priser och liknande?

Tror det ska finnas nån affär i Jönköping/Gränna eller nåt sånt också.
Konstigt, finns det ingen i 08?

En annan sak. Har provat nya korten å det ser ut som dom funkar minst lika bra som det förra. Har inte fått fläktarna än så jag kan inte hårdtesta förän dess. Det ser iaf mycket lovande ut. Duktig Vovve :wink:

Edith:
När jag läser det du skrivit en gång till Meduza, så ser jag att det var så du menade. Tänk vad man kan få ut av en text beroende på när/var/hur man läser. :D
Senast redigerad av jojje 8 juli 2007, 01:47:31, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Andax

Inlägg av Andax »

Jojje, menar du Une-gravyr i Jönköping?
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Dom var det, tack Andax.
Du som bor där, har du varit inne hos dom, å tittat å frågat å grävt?
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin

Inlägg av GeekJoan »

Jag skulle velat vara med när du "gick" in i den lokala järnaffären och kommer fram till disken. -Hej, jag skulle vilja ha 200 meter 10 mm gängstång. 7000 st M8 muttrar, och så 5000 st...

Jag ser han bakom disken. :shock:
Användarvisningsbild
Andax

Inlägg av Andax »

Jag har tänkt gå dit många gånger men aldrig fått tummen ur... Kanske nu i veckan om de inte har semesterstängt...
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Det var faktiskt roligast på Mekonomen när jag skulle ha 420 avgasklämmor. Dom fick ju tom ringa till HK för att säga att det inte var fel. Dom på HK undrade också, men han sa att det var till produktion av annat än bilar. :D

Alla skruvar å muttrar köpte jag på Swedbolt, men dom också höjde på ögonbrynen, lite iaf. Inte många "privatpersoner" som köper så mycket heller.

Han på Kullagergrossisten blev nog också lite snopen tror jag. Närmare 1500 lager säljer han inte varje dag. :)

Chefen på brädgårn kom å skakade tass häromdagen, när han fick reda på vem jag var.

Allmotion tycker nog också att jag blivit en storfräsare att sälja motorer. 110 motorer på en pirra är inte vardagsmat. Dom såg väldigt glada ut iaf när jag åkte därifrån med hela lagret av 51-motorer + en låda i rest.

Så lite kul har jag fått iaf. :lol:

Bra Andax, då väntar vi på rapport. :)

Edith:
Ett rolig ställe till. Jag gick in i en inredningsaffär. Frågade lite försiktigt om man kunde få köpa lite mera av en viss sort gardinstänger. Vi gick bort och tittade vilken det var. Han tittade lite på stängerna han hade och frågade hur många jag ville ha. 87 meter sa jag. Han såg lite extra lång ut i hakan, men svarade att han måste få återkomma. Så många hade han nog inte sålt sammanlagt under alla år.
Det är iaf roligast om man undrar lite försiktigt om dom har flera av en viss vara på lagret. Jag vill ha "lite" mera än det som finns framme, ca 2000% bara. :D
Skriv svar