Larm central
vilströmsslinga, dvs enkelbalanserad, då sitter det ett motstånd längst bort på kabeln dvs normalt = 100ohm - Larm = 0ohm - Sabotage = "oändligt" ohm
Info om dubbelbalanserad slinga:
http://www.butiksinfo.com/manual/COMPAC ... 0_inst.pdf
Info om dubbelbalanserad slinga:
http://www.butiksinfo.com/manual/COMPAC ... 0_inst.pdf
Ok, bara du har något som låter (med ungefär samma styrka) så. Hela grejen är ju liksom att man t.ex. ska vakna av ljudet när det brinnersquiz3r skrev:Kezo: JeppAnnars hör man inte vad larm centralen säger. Den ska tjuta lite i sirenen sen är tanken att den ska pausa den och säga i vilken sektor som larmet har gått och om det är brand eller inbrot

- JimmyAndersson
- Kontakt:
Att routa var inte såå svårt.. Bara trycka på en knapp, luta sig tillbaks och vänta medan datorn testar olika lösningar 
Edit: Om jag gör PCB rutan större och försöker placera en komponent där kommer det bara upp ett fel medelande, "The light version of eagle can't preform the requested action!" Vad menas med det?? Kan jag inte ha ett störe PCB board?
Edit2: Kan man se hur stor PCB boarden är (i cm)??

Edit: Om jag gör PCB rutan större och försöker placera en komponent där kommer det bara upp ett fel medelande, "The light version of eagle can't preform the requested action!" Vad menas med det?? Kan jag inte ha ett störe PCB board?

Edit2: Kan man se hur stor PCB boarden är (i cm)??
- JimmyAndersson
- Kontakt:
För att se hur stort PCB-boarden är så brukar jag välja menyn View -> Grid och ställa om till millimeter. Ändrar även size till t.ex 1mm och klickar Ok.
Har du "krysset" nere vid vänstra hörnet på den vita board-ramen så är det bara att flytta musen till övre högra hörnet och titta på som står uppe till vänster. Då vet du måttet på kortet.
Tyvärr går det inte att göra större kort med light-versionen än vad den vita ramen visar.
edit: Max-storleken i light-versionen är 100 x 80 mm.
Har du "krysset" nere vid vänstra hörnet på den vita board-ramen så är det bara att flytta musen till övre högra hörnet och titta på som står uppe till vänster. Då vet du måttet på kortet.
Tyvärr går det inte att göra större kort med light-versionen än vad den vita ramen visar.
edit: Max-storleken i light-versionen är 100 x 80 mm.
Okej.. Vad rekomenderar ni för motstånd? (storleken) De får gärna vara billiga, och lätta att löda. (Antar att man inte får användning för mina 10k motstånd den här gången heller
De där hålen som förbinder ovan och botten lager, hur gör man dem? Sätter man i en tråd genom hålet eller?? I så fall passar det inte så bra under en PIC..