Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin

Inlägg av GeekJoan »

I like!

Ser stabilt ut! :tumupp: 50:- extra är taget. 100:- också!
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor

Inlägg av maha »

Jodå 50:- extra är man helt klart med på för dom där sidorna. Otroligt va nice den blev!

Och det utökade arbetsområdet, förbättrade stabiliteten, höjda och bakåtflyttade fräsfästet, ja vad ska man säga? Mycket bra jobbat! Jag gillar varenda förändring du gjort i kväll/i natt. :D
Användarvisningsbild
Knotas

Inlägg av Knotas »

Instämmer. 50:- till är designade gavlar absolut värt.
Enastående arbete.
Jag föreslår en designfrysning nu...
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor

Inlägg av maha »

Borde man kolla om det går att få någon mängdrabatt på Kressar vid cnc-plus? Utgångspriset är ju ungefär 92 euro utan moms för 800:an, alltså 4 euro mindre än PeterH:s kontakts utgångspris som han iofs lovat gå ner från. Någon som är bra på tyska som vill kolla? Fast det kanske är lite sent nu?
skygizmo

Inlägg av skygizmo »

nu ser hon bra ut jag. kan också tänka mig att lägga 100 kr extra för dom sidorna
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Har hänt mycket här sen jag senast kollade. Flera sidor att läsa med mycket intressant.
Väldigt roligt att du orkar följa alla önskemål här! Nu blir man ju bara mer sugen att få henne så snabbt som möjligt. :)

50-100kr extra för dom sidorna är det helt klart värt! Jag är på!
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

50:- låter billigt. :tumupp: Får det av mig (betalar alltså med glädje)
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Samma här! Mycket snyggt.

Är det förresten någon som tänkt på den lilla fjäderringen på Kressen (nummer 3 på bilden på sidan 3 i http://download.kress-elektrik.de/en/do ... 2ccb7d2549

Det står att det är den som håller spännhylsan i muttern, så om man ska ha en mutter per spännhylsa så borde man ju rimligtvis ha en fjäderring till varje också, annars är det ju helt bortkastat med extra muttrar.
Användarvisningsbild
Smoothmachines
Kontakt:

Inlägg av Smoothmachines »

Bravo! för å va ex ex-hund är du allt bra duktig!

Tänkte på rören, visst skulle man kunna svarva en innerinsats för att kunna spänna de centrum med gänstången innan de hamnar mellan gavlarna?
De blir det döhårda, och om de är svarvade i ändarna blir rören ännu rakare. Måste nog det, annars blir det snett om man drar de med stången.
Testar de när det är dax.

Vi har så många Dremels och motorer att vi labbar själva med spindeln.
Meduzas Kress var verkligen skitfin, toppengrej, mkt för pengarna.

Storleken börjar närma sig elgitarrstorlek, wow, el-ukulele åt alla!
(Meduza, filerna ok?)

Öh, jag vill ha de den extra-nya-braiga detaljerna och gavlarna...
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Nu har jag ändrat ändstyckena, gjort den både längre, bredare, högre och stabilare. Om man ser till den extra material och arbets-kostnaden, så måste jag öka en hund-ring (100:-).

Ska vi säga att om det är någon som är emot förbättringen och prishöjningen så,

"Stå upp å låt din röst bli hörd, nu." :D

Annars kör vi på som den ser ut nu.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Smoothis: 500*320... det ÄR gitarrstorlek, sålänge man inte väljer några modeller som är jättebreda såklart... el-gitarr för alla!!!
Filerna var mycket uppskattade, brorsan sitter och ritar på olika modeller nu :)

Jojje: jag är absolut för det, den nya designen är så fruktasvärt snygg, lillasyrran har börjat komma in i övre tonåren... 100kr extra är hon absolut värd!
Användarvisningsbild
Smoothmachines
Kontakt:

Inlägg av Smoothmachines »

Aaaaarf! wowowow, jag ska minsann förpesta världen med mina fåniga skapelser igen, haha, tänk CNC intarsia med osynliga halvakustiska lösningar, haha! och hals i whatever knasigt material, justering av banden med CNCn o allt....
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Det dök upp en liten fundering i skallen nu. Borde det inte vara ett lager på gängstången i den änden där stegmotorerna är, för att centrera? Det vobblade rätt bra på prototypen vad jag kunde se med bara en slangbit och två klämmor.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Bra MadMutter, det ska jag titta på. Nu när jag flyttat ut motorerna så skulle man nog få plats med ett vanligt radiellager.
Annars kan man se till så man får tag i en rak stång och har lite styvare å rakare slangbit.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Annars skulle det väl gå att fräsa till en bit halvhård plast som pressas fast på motoraxeln, och andra änden är gängad M10. Och en skvätt gänglåsning. Alternativt borra hål i änden gängstången och gänga upp... kanske M5, och så motsvarande plastbit. :)
Men det blir väl egen forskning vid senare tillfälle om inte lagerlösningen faller väl ut.
Skriv svar