jojje skrev:Borre: På sista frågan har jag faktiskt ingen aning, eftersom jag bara har en spindel å testa med, en Dremelkopia från Clas i sjön.
Du kan även läsa om
Power Supply på min hemsida.
...
Visserligen stämmer inte dom siffrorna längre på hemsidan. Trafon kostar 358:- nu och kondingen fortfarande 68.10:-
Som brytare skulle man kunna ta 35-024-16 (kostar 41.50:-, finns säkert billigare). Men då den har en 1:a och en 0:a är den smidig då man ser om det är igång eller ej.
Trafon är 97mm i diameter och 45mm hög. Alltså ca 10cmx5cm. Lådor finns det en hel uppsjö av hos Elfa, bara välja en som trafon får plats i samt kondig, brytare samt säkring. Säkringshållare kan man välja 33-150-17 som kostar 2.97:- sen en glasrörsäkring som har dimensionen 5x20 och är på 5A. Vill man ha det lättare att komma åt säkringen väljer man hållare 33-160-07 eller annan liknande.
Alltså inte större problem egentligen och kostnaden går att hålla ganska låg också. Dock får man tänka på att moms tillkommer ifrån Elfa (iaf som privatperson).
Dock innan alla beställer kanske man borde vänta och se vad Smoothmachines får fram hos
http://www.nordicpower.se/
MadModder skrev:Tja... ska man se rent moraliskt riktigt vad gäller mitt arbete, så är det ju bra kl 15. Men annars vore ju runt lunch alldeles ypperligt.

Haha troligtvis bara jag som är trött men kom direkt att tänka på han som ringer till SJs automatiska resebeställare som fanns för några år sen. Han säger "runt lunch" där någonstans