Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.
Såna är det. Köpte på Jula. Det funkar, men det ser nog snyggare ut med kedja. Det är väl en sak vi får utveckla tillsammand när det blir så dax.
En sak om dom rören. Vart köper man fästen som man kan skruva fast dom med? Jag har hittat för en skruv, men finns det inte som en liten bygel med skruv på varje sida?
Edit: Det är bara från traversen till vagnen som det behövs. Från botten till traversen går den under och upp inne i ena traverssidan.
En sak om dom rören. Vart köper man fästen som man kan skruva fast dom med? Jag har hittat för en skruv, men finns det inte som en liten bygel med skruv på varje sida?
Edit: Det är bara från traversen till vagnen som det behövs. Från botten till traversen går den under och upp inne i ena traverssidan.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jojje: Jag tror att du råkat editera bort skillnaden mellan "byxsats" och "nyckelfärdig".
Nyckelfärdig säger sig självt, men på vilket sätt blir byxsatsen annorlunda?
Den infon kan vara bra att ha med i första inlägget (och på wikin.)
Nyckelfärdig säger sig självt, men på vilket sätt blir byxsatsen annorlunda?
Den infon kan vara bra att ha med i första inlägget (och på wikin.)
Senast redigerad av JimmyAndersson 15 juni 2007, 21:28:26, redigerad totalt 2 gånger.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Det är plast. Hittade ett annat företag. kranel.se De har plastkedjor vid namn kolibri, där minsta länkarna har måtten 15x15mm, och 10x10mm i mitten. Undrar vad det kostar... Mailar och frågar 
Vilken färg har alla tänkt sig att lacka lillasystern med?
Jag har funderat på att ha fler färger. En till bordet, en till traversen, en till vagnen och en till... ja vad heter den då, spindelfästet?
Inte en unik färg till varje del då, utan ja... jag vet inte.

Vilken färg har alla tänkt sig att lacka lillasystern med?
Jag har funderat på att ha fler färger. En till bordet, en till traversen, en till vagnen och en till... ja vad heter den då, spindelfästet?
Inte en unik färg till varje del då, utan ja... jag vet inte.

- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jag gillade den klarröda färgen, så troligen den, eller "pippigul" (lika lysande som den röda fast gul.) Dels för att det är snyggt och dels för att det är lättare att se detaljer om den är ljus.
Sedan funderar jag lite på att lacka vissa delar svarta, men jag vet inte riktigt vilka än.
Annars vore det lite kul med industrirobotorange.
edit: Det såg jobbigt ut. Såhär då: industri-robot-orange.
Sedan funderar jag lite på att lacka vissa delar svarta, men jag vet inte riktigt vilka än.
Annars vore det lite kul med industrirobotorange.

edit: Det såg jobbigt ut. Såhär då: industri-robot-orange.

Senast redigerad av JimmyAndersson 15 juni 2007, 22:03:27, redigerad totalt 1 gång.
-