frekvens över 3 ghz
frekvens över 3 ghz
ska testa en spektrumanalysator men saknar något att kolla En frekvens över 3 ghz, funderar på vad som kan vara lämpligt att mäta mot
inte helt lätt att pula ihop något själv
lämpliga sändare?
eller något annat man kan annvända?
står still i skallen för tillfället
hm upp till 11 Ghz är ok, men upp till 6Ghz är lämpligare
lämpliga sändare?
Re: frekvens över 3 ghz
grym skrev:ska testa en spektrumanalysator men saknar något att kolla En frekvens över 3 ghz, funderar på vad som kan vara lämpligt att mäta mot
lämpliga sändare?
hmm, kanske använda en extern blandare (mixer) för att lyfta ned frekvensen inom spektrumanalyatorns arbetsområde - visst det blir en del kalibrering etc. men en väg att gå. Det var så man gjorde förr när instrumenten inte räckte till i frekvensområde.
annars titta efter en begagnad spectrumanalysator som går till önskad område - men kostar dock en slant.
helt rätt men tvärt om
, skaffade mig en beg spektrumanalysator och ska nu prova lite och behöver kolla på en singel frekvens över 3 ghz
eller får jag försöka göra ett filter för att plocka ut en frekvens från kamgeneratorn, men det ligger nu över min förmåga, men det är något jag vill hålla på att klabba med

eller får jag försöka göra ett filter för att plocka ut en frekvens från kamgeneratorn, men det ligger nu över min förmåga, men det är något jag vill hålla på att klabba med
finns artiklar från tidningen Dubus som inriktar sig på frekvenser från VHF och uppåt
http://www.mrs.bt.co.uk/dubus/
har surplus från 6.9 Ghz länkar tyvärr inga scheman men om det är av intresse så kan jag kanske fixa bilder på dem efter helgen.
http://www.mrs.bt.co.uk/dubus/
har surplus från 6.9 Ghz länkar tyvärr inga scheman men om det är av intresse så kan jag kanske fixa bilder på dem efter helgen.
-