Mjuk kabel

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
Marta
EF Sponsor
Kontakt:

Mjuk kabel

Inlägg av Marta »

Jag behöver en drägligt mjuk 3-ledare och undrar om någon av Er praktisk erfarenhet av någon av nedanstående varianter. Det är c:a 0.5mm^2 det gäller.

Kabel 1

Kabel 2

Ett alternativ jag funderat på är att använda denna och då ha skärmarna som ledare. Det är bara två av trådarna som har krav på dräglit låg resistans, den tredje är en signalledare. Det står inget om skärmens yta, men antar den måste rimligtvis vara 0.5 även på de tunnaste.

Någan av Er kanske har bättre förslag? Det bör vara något som ELFA säljer. Priset får inte vara för högt, inte dyrare än de jag gett exempel på.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Jag har använt 55-694-62 (skärmad 20 ledare) mycket. Trots sin tjocklek på 8,6mm så är den väldigt mjuk och följsam.

Kabeln in action:
Bild

Titta här för att hitta 3-ledare av samma sort.
DeeJayPA
EF Sponsor

Inlägg av DeeJayPA »

Kan varmt rekommendera ÖLFLEX-CLASSIC-100. Mycket mjuk och fin.
En av mina favoritkablar :tumupp: Men jäkla va dyr den var hos Elfa.
Annars är LiYCY oxå mjuk och fin (55-771-01)
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Om du vill ha mjuk kabel är flertrådig, med silikonisolering att rekommendera. Man kan plåga den ordentligt utan problem..
Användarvisningsbild
Marta
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Marta »

Jodå, den är säkert jättebra samt jättedyr... Den faller på priset. I det här fallet gäller det att hitta bästa kompromiss.

Det lutar nog trots allt åt skärmad dubbelledare, den är vad jag har kommit fram till troligen mjukast. Det är svårt med små lätta lådor när man vill ha en kabel som ansluts till apparaten och inte tvärt om...
Skriv svar