Hjälp mig bygga en sorkskrämma!
Hjälp mig bygga en sorkskrämma!
Ska försöka bygga en egen sorkskrämma att sätta i marken i ett rör.
Det ska vara nån enkel liten piezosummer samt en liten fläkt som ska gå i gång typ var 15:e sekund. Det är allt!
Hur får man till den tidsfördröjningen? Fläkten ska jag ta bort några blad på för att skapa lite vibrationer
Det ska vara nån enkel liten piezosummer samt en liten fläkt som ska gå i gång typ var 15:e sekund. Det är allt!
Hur får man till den tidsfördröjningen? Fläkten ska jag ta bort några blad på för att skapa lite vibrationer
funkar nog inte så bra, sorkarna är djävliga
och jag misslyckades själv med sista sorkskrämman
ville ha något som vibrerade i backen så jag inventerade skrotförådet och plockade fram en industrivibrator, 1kw trefasmotor men inbygda obalanshjul
bultade fast eländet med 4 st 200mm långa 12mm franska bultar i en ekstubbe
satte igång den och efter ca 15 sekunder så var tre bultar avslitna
och eländed snurrade runt i det fjärde hålet, men vad gjorde det, allt under jord på en radie av flera hundra meter borde flytt, och grannarna började undra vad det var som lät illa i källarna
och jag misslyckades själv med sista sorkskrämman
ville ha något som vibrerade i backen så jag inventerade skrotförådet och plockade fram en industrivibrator, 1kw trefasmotor men inbygda obalanshjul

bultade fast eländet med 4 st 200mm långa 12mm franska bultar i en ekstubbe
satte igång den och efter ca 15 sekunder så var tre bultar avslitna

och eländed snurrade runt i det fjärde hålet, men vad gjorde det, allt under jord på en radie av flera hundra meter borde flytt, och grannarna började undra vad det var som lät illa i källarna

-
Låter som en bra idé med vibrationer, hörde att man kunde ha en enkel vindsnurra, fast den fungerar ju bara när det är blåsväder.
Men ultraljud, fungerar det verkligen? De ultraljudsalstrande musskrämmorna man kan köpa sägs ju vara kvacksalveri.
Annars sägs diesel vara ett bra komplement, fast inte så miljövänligt.
Men ultraljud, fungerar det verkligen? De ultraljudsalstrande musskrämmorna man kan köpa sägs ju vara kvacksalveri.
Annars sägs diesel vara ett bra komplement, fast inte så miljövänligt.