Crees lampor är sanslöst starka - när vi ändå är på ämnet - någon som vet en bra ställe/affär i stockholm/sverige med stort sortiment av skall vi kalla highend-ficklampor. vill gärna se och kanske prova då dessa inte är direkt gratis och det fins mycket skräp ute. (dock är jag inte intresserade dom sanslöst överprisatta militärstuket som äter batterier som en ksp58 tömmer paronband).
Ledlenser som jag har är lite stor i diametern samt smula tung att ha jämt i fickan pga 3 st AAA-batterier (dock lyser den som fan och fungerar bra på NiMh-batterier - vilket inte alls är självklart), medans en-cells CR123 sonica 3W led från Media Markt i kungen kurva är närapå perfekt i storlek för att alltid platsa i byxfickan, men har en ljussvagare och mindre fokuserad lumiled-lampa för samma strömförbrukning som led-lensern, samt båda sakna flerläges ljusstyrka - kort sagt kort lystid...
Dessa lampor är sanslösa och lyser ut nästan vilken glödlamps MAGlight som helst - även 'batongerna' i 3-4cells D-sizeklassen, även om Maglight numera har LED-versoner även i 3 Watt-klass så är dess prestanda inte mycket att hurra för IMHO.
---
Det jag är ute efter är en liten 1 st CR123-baserad ficklampa med hyffsad fokuserad 3 Watt cree-LED med minst två stykeslägen - en som blåser på fullt (3 watt) och den andra läget håller minst 4-6 timmar - är lite trött på att batterierna ryker på en halvtimme (uppladdningsbar CR123) eller 1 timme på engångsbatteri - man behöver inte ha nära på bilstrålkastalyse jämt - även om det är bra och ha just när man skall titta på installationer och kabeldragning i taket på oupplysta och skitiga väg och tågtunnlar...
litehet är viktigt - man har ingen nytta av fetingficklampan liggande kvar hemma/jobbet när man behöver den...
---
crees hemsida hade åtm. 3 svenska återförsäljare i sverige:
direkt klippt och ursel formaterat
Sweden
Arrow Northern Europe
Box 67
Kronborgsgränd 19
SE-164 94
Kista
Tel: +46 8 56265500
Fax: +46 8 56265550
Web:
www.arrowne.com
---------
Laxå IPS
Walter Edströmsväg
SE-69501
Laxå
Tel: +46 584 12796
Fax: +46 58412676
---------
Lunda Warehouse
Domnarvsgatan 2 C
SE-163 53
Spånga
Tel: +46 8 56265700
Fax: +46 8 56265796
Tillägg:
hur faan kan företag som Arrow ha så urursla - osökbara hemsidor om man nu vill sälja prylar - sökfältet/sökmotorn är ju den viktigaste delen på hela hemsidan!!!! ghaaaa!!!