Dammsugarrobot
Dammsugarrobot
Håller på att bygga en dammsugarrobot men har lite problem med dammuppsamlingen. Hade en gammal handdammsugare men jag tror motorn är för dålig i den för den suger inte upp längre, även med nya batterier. Så om någon vet om man kan köpa sugmotorer nya eller begagnade någonstans eller har någon bättre ide på dammuppsamling så är jag tacksam.
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
Re: Dammsugarrobot
En roterande borste i fronten, kanske?
Du kanske kan hitta en billig handdamsugare på Jula, ÖB, Rusta, Harald Nyborg eller liknande butik.
Billig dammsugare på Jula
Du kanske kan hitta en billig handdamsugare på Jula, ÖB, Rusta, Harald Nyborg eller liknande butik.
Billig dammsugare på Jula
Mmm kanske får köpa en hel dammsugare och ta motorn. Har tyvärr inte ett företag att beställa genom. Ja kanske ska berätta lite mer om projektet.
Håller just nu på att rita schassit och till skillnad från alla andra dammsugare jag sett så kommer min att vara spetsig längst fram för att på så vis komma åt i hörnen.
I sensorväg tänker jag till en början bara använda tryck och varvräknar-sensor. kommer nog inte att bli helt exakt avläsning på varvräknarsensorn för tänkte bara räkna 1/8 varv men det får bli en senare fråga.
Var kan man hitta en bortse då tro?
Håller just nu på att rita schassit och till skillnad från alla andra dammsugare jag sett så kommer min att vara spetsig längst fram för att på så vis komma åt i hörnen.
I sensorväg tänker jag till en början bara använda tryck och varvräknar-sensor. kommer nog inte att bli helt exakt avläsning på varvräknarsensorn för tänkte bara räkna 1/8 varv men det får bli en senare fråga.
Var kan man hitta en bortse då tro?
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
Låter som en bra kombination, en borste som lyfter upp och en sugmotor som suger upp det i en behållare. Det kan ju undvika att det fastnar saker i borsten.
Du kan ju ta en titt på ex-jobbet som en kurskompis gjorde: Autonom dammsugare
Du kan ju ta en titt på ex-jobbet som en kurskompis gjorde: Autonom dammsugare
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
Jag har en ergorapido och kan säg att jag är mycket nöjd med den.
Så en begad sådan är nog en bra grundsten
Kolla blocket.se
http://www.blocket.se/li?q=ergorapido&c ... =1&c=0&w=3
Mvh
Stefan
Så en begad sådan är nog en bra grundsten
Kolla blocket.se
http://www.blocket.se/li?q=ergorapido&c ... =1&c=0&w=3
Mvh
Stefan