Eagle: Större pads på komponenter?
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Eagle: Större pads på komponenter?
Jag tycker att flera av de vanligaste dioderna, motstånden och kondingarna har på tok för små pads. Går man in på RCL och väljer R-EU så finns det inga med pads som är större än 1,4mm i diameter. Det blir liksom knappt något kvar när man borrat ett hål så att komponentbenet precis går igenom.
Jag trodde man kunde lösa det lite smidigt genom att lägga en större via över paddarna i layouten, men det fick man ju inte.
Det borde väl finnas något sätt att lösa det här än att göra om massor med komponent-lib's ?
Så.. hur gör man?
Jag trodde man kunde lösa det lite smidigt genom att lägga en större via över paddarna i layouten, men det fick man ju inte.
Det borde väl finnas något sätt att lösa det här än att göra om massor med komponent-lib's ?
Så.. hur gör man?
- JimmyAndersson
- Kontakt:
-
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- Greensilver
- Kontakt:
Det är inte så bra idé att öka restring om jag minns rätt för då ställer det till det på lite alla möjliga olika håll.
Bästa sättet är att öppna komponenten i Library och helt enkelt göra padden större och sedan spara komponenten. Så har jag gjort i princip på alla vanliga komponenter jag använder. Nackdelen är att det tar lite tid om det är många komponenter man vill göra om, men det går rätt snabbt när man lärt sig.
Bästa sättet är att öppna komponenten i Library och helt enkelt göra padden större och sedan spara komponenten. Så har jag gjort i princip på alla vanliga komponenter jag använder. Nackdelen är att det tar lite tid om det är många komponenter man vill göra om, men det går rätt snabbt när man lärt sig.