Fritzells Thereminbygge
- Jine
- Kontakt:
Bidrag nummer ett:
mms://lyssna-wm.sr.se/autorec/p3/morgonpasset_i_p3/srp3_2007-05-08_090159_3482_w4.wma
(Öppna med tex VLC media player...)
Theremintävlingen börjar efter ca 5min och 30sekunder.
Bidrag nr 2 länk:
mms://lyssna-wm.sr.se/autorec/p3/morgonpasset_i_p3/srp3_2007-05-09_090159_3482_w4.wma
Theremintävlingen börjar efter ca 25min och 30sekunder.
mms://lyssna-wm.sr.se/autorec/p3/morgonpasset_i_p3/srp3_2007-05-08_090159_3482_w4.wma
Theremintävlingen börjar efter ca 5min och 30sekunder.
Bidrag nr 2 länk:
mms://lyssna-wm.sr.se/autorec/p3/morgonpasset_i_p3/srp3_2007-05-09_090159_3482_w4.wma
Theremintävlingen börjar efter ca 25min och 30sekunder.
Härligt att ni fixar länkarna.
Hmm... Bidrag nummer två imorrn? Är det möjligtvis du?
Nej det var inte jag. Andra bidraget var lite speciellt. Var lite mer 'helhets' låt.
Tycker det skönaste i koversationen i första sändningen är när när Olle Garp berättar att bidrag nr.2 kommer redan imorgon, varav han som spelade svarar efter en paus: ojojoj (09:10 i filen) Så klockrent.
Hmm... Bidrag nummer två imorrn? Är det möjligtvis du?
Nej det var inte jag. Andra bidraget var lite speciellt. Var lite mer 'helhets' låt.
Tycker det skönaste i koversationen i första sändningen är när när Olle Garp berättar att bidrag nr.2 kommer redan imorgon, varav han som spelade svarar efter en paus: ojojoj (09:10 i filen) Så klockrent.

-
-
- JimmyAndersson
- Kontakt:
13 minuter in i sista filen börjar dagens tävlingen.
Tyvärr lyckades jag inte länka till filen..
15:58 (min:sek) in i sista filen kommer 3e bidraget.
17:10 är det dags för 4e bidraget!
Hjälp vad snyggt spelat Fritzell!
Mycket bra version! 
Fritzell är helt klart en värdig vinnare.
Som andra plats skulle jag vilja se bidrag nr 1 eller 2.
Han som gjorde bidrag nr 3 gjorde det för bekvämt för sig genom att spela en lugn stämma på thereminen.
15:58 (min:sek) in i sista filen kommer 3e bidraget.
17:10 är det dags för 4e bidraget!
Hjälp vad snyggt spelat Fritzell!

Fritzell är helt klart en värdig vinnare.
Som andra plats skulle jag vilja se bidrag nr 1 eller 2.
Han som gjorde bidrag nr 3 gjorde det för bekvämt för sig genom att spela en lugn stämma på thereminen.

Jim_the_one: Tackar!, men som Olle sa så är alla vinnare

Jag blev bidrag nr. 4 för övrigt.
Måste lyssna när jag kommer hem, var sjuukt nervös när de ringde från SR, så jag vet inte riktigt vad jag sade.

Tackar så mycket! Var ju helt fantastiskt att de faktiskt spelade det. Men det var helt sjukt att sitta uppe sent i söndags kväll/natt och träna samt spela in. ruggigt svår låt på theremin alltså. Som ni hör är en hel del toner ganska sura

Som sagt, bidrag 3 var väl lite väl bekvämt.
Igår kom det ett trevligt paket från Elfa.
Thereminen skall nämligen genomgå en större makeover

får väl återkomma till det.
-
- Jine
- Kontakt:
Tur att ni har mig dåJimmyAndersson skrev:13 minuter in i sista filen börjar dagens tävlingen.

Bidrag nummer tre:
mms://lyssna-wm.sr.se/autorec/p3/morgonpasset_i_p3/srp3_2007-05-10_090159_3482_w4.wma
Theremintävlingen börjar efter ca 13min.
Bidrag nummer fyra (Fritzell!) börjar efter ca 17min.
Personligen tyckte jag bäst om nummer fyra och ett.
Så grattis till dig Fritzell, du vann enligt mig ("Fast alla vann!")
Extremt duktigt jobbat !
Åh, tack!
Edit: Du glömde ju berätta att din är ett hembygge
Men jag saknade kommentaren "jag har byggt den själv"

I ett av mailen till morgonpasset skrev jag faktiskt att jag byggt den själv och bifogade lite bilder på den. Hade tränat in några meningar, på att försöka nämna att jag byggt den själv, hade även också tänkt att nämna att idén var hämtad från Svenska Elektronikforumet, men nånstans i stressen försvann det. Det känndes som om de inte hade så mycket tid att spela med. Känndes som ett säkert kort att spela med bara. Men det hade varit kul att få med det...
Kanske lät lite misstänkt dock när jag inte visste exakt vad en theremin kostar
Hoppas det finns någon som kostar mellan 2000-5000. Jag vet inte riktigt var man köper en riktigt theremin förresten förutom från moogmusic.com ?
edit: Vad konstigt det låter att höra sig själv förresten

Var lite häftigt, för deras producent tror jag det var som ringde och pratade lite med mig, sen fick ja höra ca 5 min av programmet i telefonen innan det var min tur att prata.
Stort tack till v-g och Purre som tipsade om tävlingen, och Housepainter som fixar serverutrymme.
edit: Länk ändrad
Edit: Du glömde ju berätta att din är ett hembygge
Men jag saknade kommentaren "jag har byggt den själv"

I ett av mailen till morgonpasset skrev jag faktiskt att jag byggt den själv och bifogade lite bilder på den. Hade tränat in några meningar, på att försöka nämna att jag byggt den själv, hade även också tänkt att nämna att idén var hämtad från Svenska Elektronikforumet, men nånstans i stressen försvann det. Det känndes som om de inte hade så mycket tid att spela med. Känndes som ett säkert kort att spela med bara. Men det hade varit kul att få med det...
Kanske lät lite misstänkt dock när jag inte visste exakt vad en theremin kostar

edit: Vad konstigt det låter att höra sig själv förresten

Det är rätt.Hörde tävlingen på den riktiga radion imorse faktiskt

Var lite häftigt, för deras producent tror jag det var som ringde och pratade lite med mig, sen fick ja höra ca 5 min av programmet i telefonen innan det var min tur att prata.
Stort tack till v-g och Purre som tipsade om tävlingen, och Housepainter som fixar serverutrymme.
edit: Länk ändrad