På Dallas web har dom något dom kallar TINI http://www.ibutton.com/TINI/index.html
Det är ett kort med en microkontroller som kör en javatolk, kortet har även en Eternet port, 1-wire port och com port m.m
Det finns en hel del info på deras sidor.
Är det någon här på forumet som har egen ervarenhet av TINI ?
Finns det några återförsäljare i Sverge ?
Käns lite surt att betala 50$ för frakt från USA.
TINI
-
Jag gjorde ett projektarbete på högskolan för ett par år sedan där jag skulle använda mig av TINI. Min lärare hade letat upp modulen på webben och kontaktat Dallas direkt och lyckats få dem att skicka ett testexemplar.
Efter utlottning av projekten (TINI-projektet var populärt) fick jag o en klasskompis sätta tänderna i TINI. Först innan man kunde göra ngt överhuvudtaget skulle man via serieporten ladda in ett slags operativsystem dvs java-tolken. Dessvärre så visade sig att det var något fel på vår enhet. Det gick att komma in i bootloadern och få kontakt med TINI men så fort man försökte ladda in JAVA-tolken kraschade den och slutade svara. Vi spenderade vår projekttid med att felsöka hårdvaran och försökte ladda in en ny bootloader också men tyvärr var allt förgäves den vägrade ta emot JAVA-tolken.
Skit på ett sånt projekt som verkade så kul.
Efter utlottning av projekten (TINI-projektet var populärt) fick jag o en klasskompis sätta tänderna i TINI. Först innan man kunde göra ngt överhuvudtaget skulle man via serieporten ladda in ett slags operativsystem dvs java-tolken. Dessvärre så visade sig att det var något fel på vår enhet. Det gick att komma in i bootloadern och få kontakt med TINI men så fort man försökte ladda in JAVA-tolken kraschade den och slutade svara. Vi spenderade vår projekttid med att felsöka hårdvaran och försökte ladda in en ny bootloader också men tyvärr var allt förgäves den vägrade ta emot JAVA-tolken.
Skit på ett sånt projekt som verkade så kul.