Slanganslutningar.klar, Nu med filmer och bilder på åket!
Himla fint bygge!
Kommer bakhjul, drivning och motor från en scooter? Den ser ap-kul ut iallafall!
Dock skulle jag nog rösta på en tank monterad någonstans. Inte pågrund av riskerna eftersom jag inte ser någon specifik risk med att ha soppan på ryggen, det är ju inte så att den självantänder... Men det känns lite bökigt att koppla in en slang så fort man skall åka.
/Magnus
Kommer bakhjul, drivning och motor från en scooter? Den ser ap-kul ut iallafall!
Dock skulle jag nog rösta på en tank monterad någonstans. Inte pågrund av riskerna eftersom jag inte ser någon specifik risk med att ha soppan på ryggen, det är ju inte så att den självantänder... Men det känns lite bökigt att koppla in en slang så fort man skall åka.
/Magnus
tackar tackar! japp, jag byggde ihop en Yamaha Aerox motor till den. Med 70cc och lite roliga saker. Ramen väger skit o inget så den lär nog förhoppningsvis gå som ett skott!
Bakhjul kommer från en aerox också och det därimellan. Men sedan sen dendär bilden togs så har jag monterat en framgaffel från en supermotard moped och framhjul från en scooter. Har växt ut mopedåldern nu (Fyllde 17 i mars) och tänkte därför avsluta mitt livs enda mopedperiod med att bygga något riktigt grymt som sista projekt! =) Har bara fått positiva creds änsålänge så hittils har jag lyckats! 
Mjo jag tycker likadant, troligen lär jag köra petflaska på ramen tills vidare, ryggsäckstanken är mest i nödfall om jag ska någon längre sträcka.. Har inte lyckats hitta någon tank ännu som passar.. Vill ha en lite större som sitter där bak där dom två blåa sitter. tips mottages gärna!

Mjo jag tycker likadant, troligen lär jag köra petflaska på ramen tills vidare, ryggsäckstanken är mest i nödfall om jag ska någon längre sträcka.. Har inte lyckats hitta någon tank ännu som passar.. Vill ha en lite större som sitter där bak där dom två blåa sitter. tips mottages gärna!

- Smoothmachines
- Kontakt:
Petflaska: Du kör, du DÖR!
OBS! gör inte det, det är statiskt som attan och det räcker med lite gnid och PANG så var det ditt sista inlägg!
Bensin självantänder av statiska gnistor, det är inte levande ljus...
Jag vet vad jag pratar om, köp en behållare gjord för BENSIN!
Svetsa är bäst om du ska ha kustom tank, plåt är helt ok.
Annars, slaktade släckare, soda stream kolsyrepatroner, slaktade gasolflaskor, allt med bra gänga på.
Hoppas du lever än för å läsa det här...

OBS! gör inte det, det är statiskt som attan och det räcker med lite gnid och PANG så var det ditt sista inlägg!
Bensin självantänder av statiska gnistor, det är inte levande ljus...
Jag vet vad jag pratar om, köp en behållare gjord för BENSIN!
Svetsa är bäst om du ska ha kustom tank, plåt är helt ok.
Annars, slaktade släckare, soda stream kolsyrepatroner, slaktade gasolflaskor, allt med bra gänga på.
Hoppas du lever än för å läsa det här...

Har alltid haft soppa stående i petflaskor, har aldrig hänt något
peppar peppar.
Dock tror jag risken för läckage i detta fall är överhängande och brinnande bensin utan brandsläckare däremot _VET_ jag är mindre skoj att släcka. Har man det då i kläderna, ja då är en lång plågsam tid det som står närmast framför dig. Skruva iaf fast en mindre släckare på moppen utifall att om denna lösning skall användas...

Dock tror jag risken för läckage i detta fall är överhängande och brinnande bensin utan brandsläckare däremot _VET_ jag är mindre skoj att släcka. Har man det då i kläderna, ja då är en lång plågsam tid det som står närmast framför dig. Skruva iaf fast en mindre släckare på moppen utifall att om denna lösning skall användas...
- Smoothmachines
- Kontakt:
Nejdå, PET klarar sig bra ett långt tag, men det är framför allt skitfarligt!
Ser de dig tanka en PET på macken ringer de psyket eller brandkåren...
Albin har stått i Umeå på en stege och putsat en legendarisk manick (av ABS) vi byggt, en trasa med kemisk ren bensin i handen.
När han gnuggade bort tejp så blev det gnista, trasan fatta eld omdedelbart och han fick springa nedför stegen ut med den ur kåken snabbt som attan, han skadade sig inte och kåken (olackat trägolv och mkt trä överallt) slapp brinna ner, turdagen.
EDIT: ABS
Ser de dig tanka en PET på macken ringer de psyket eller brandkåren...
Albin har stått i Umeå på en stege och putsat en legendarisk manick (av ABS) vi byggt, en trasa med kemisk ren bensin i handen.
När han gnuggade bort tejp så blev det gnista, trasan fatta eld omdedelbart och han fick springa nedför stegen ut med den ur kåken snabbt som attan, han skadade sig inte och kåken (olackat trägolv och mkt trä överallt) slapp brinna ner, turdagen.
EDIT: ABS
Senast redigerad av Smoothmachines 5 maj 2007, 22:56:50, redigerad totalt 1 gång.
- Smoothmachines
- Kontakt:
Det är inte alls idiotiskt, du är avis helt enkelt!
Hojen väger inget alls och den har jättelågt tyngpunkt, 70cc och en fingerfärdig kamikaze med bensinryggsäck på!
Han kommer att nå 120kmh på moppen och då är himmelen/helvetet nära om man kör moppe...
Mycket närmare än om man bara säger att vad andra gör är idiotiskt.
Skriv istället "jag skulle inte våga", "det verkar farligt", "jag får inte" eller ingenting...
Hojen väger inget alls och den har jättelågt tyngpunkt, 70cc och en fingerfärdig kamikaze med bensinryggsäck på!
Han kommer att nå 120kmh på moppen och då är himmelen/helvetet nära om man kör moppe...
Mycket närmare än om man bara säger att vad andra gör är idiotiskt.
Skriv istället "jag skulle inte våga", "det verkar farligt", "jag får inte" eller ingenting...
Nu kom det en massa olika synpunkter ja. Jag vill ju inte köra med en PET flaska på ramen, det är inte särskillt snyggt + att vad jag vet så kan bensinen fräta igenom. Att slakta en brandsläckare har jag funderat på. Inte hittat någon med lämplig storlek än bara.
jojje > Jo de där har jag också tänkt på. Någon gång så lär det hända! Fast jag är mer rädd för vad som ska hända vid en eventuell vurpa!
Smoothmachines > Haha, jag gillar dina argument!
Om vi nu kan enas om följande saker:
PET flaska är inte det bästa.
Tank på ryggen är inte det bästa.
Vad ska jag använda för något som tank då? Som får plats på dendär ramen och rymmer helst mer än 2 Liter?
jojje > Jo de där har jag också tänkt på. Någon gång så lär det hända! Fast jag är mer rädd för vad som ska hända vid en eventuell vurpa!
Smoothmachines > Haha, jag gillar dina argument!

Om vi nu kan enas om följande saker:
PET flaska är inte det bästa.
Tank på ryggen är inte det bästa.
Vad ska jag använda för något som tank då? Som får plats på dendär ramen och rymmer helst mer än 2 Liter?
- Smoothmachines
- Kontakt: