Calcomp plotter, HJÄÄÄLP!
- Smoothmachines
- Kontakt:
- Smoothmachines
- Kontakt:
- Smoothmachines
- Kontakt:
Förlåt, ja... de hade fönster, det var eproms.
Den är jättestor, det känns RIKIGT surt att ha köpt in den för pengar och att den kostar en tusing per år för at bara stå.
Nu var det Henrik som köpte utan att tänka först, som när han köpte tiggen som kräver 32A på en fas för att funka... *L*
Jag ska rota fram en gammburk och köra win 98 och autocad 13 i den, löser det problemet kan man kika på knivlösningen.
Hur överför du data mellan skrivaren och datorn?
Vi har en hemmabygd paralellkabel, special kanske?
Den är jättestor, det känns RIKIGT surt att ha köpt in den för pengar och att den kostar en tusing per år för at bara stå.
Nu var det Henrik som köpte utan att tänka först, som när han köpte tiggen som kräver 32A på en fas för att funka... *L*
Jag ska rota fram en gammburk och köra win 98 och autocad 13 i den, löser det problemet kan man kika på knivlösningen.
Hur överför du data mellan skrivaren och datorn?
Vi har en hemmabygd paralellkabel, special kanske?
- Smoothmachines
- Kontakt:
- Smoothmachines
- Kontakt:
Eftersom jag inte fått den att fungera mot datorn ännu så har jag inga inställningar som jag vet fungerar, men här är kabeln jag använder och som följde med plottern.Smoothmachines skrev:Plottrarna är helt lika, samma ROM pack och anslutningar.
Henrik har våldat in LPT1 som inställning i cadden, vad har du använt?
Vad har du för kabel mellan datorn och plottern då?
Tog även en bild på plottern så att dom som inte har en stående vet vad vi pratar om.

- Smoothmachines
- Kontakt:
Löst?
Jag har en precis likadan plotter som ni har. Får tyvärr inte den att lira heller.
Har lyckats plotta ut en test fil från den här filen http://www.calgraphinc.com/drivers/plotter/testplot.zip (filen som heter TESTPCIC.PLT fungerar om man kopierar den till Com-porten under DOS-prompt från Win95) så själva plottern och kablar verkar ju fungera.
Frågan är ju bara vad man ska köra för program för att få ut det man vill på plottern.
Har ni kommit fram till något mer kring den här plottern?
Har lyckats plotta ut en test fil från den här filen http://www.calgraphinc.com/drivers/plotter/testplot.zip (filen som heter TESTPCIC.PLT fungerar om man kopierar den till Com-porten under DOS-prompt från Win95) så själva plottern och kablar verkar ju fungera.
Frågan är ju bara vad man ska köra för program för att få ut det man vill på plottern.
Har ni kommit fram till något mer kring den här plottern?