Slanganslutningar.klar, Nu med filmer och bilder på åket!

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
anton

Slanganslutningar.klar, Nu med filmer och bilder på åket!

Inlägg av anton »

Det är såhär, att jag håller på med ett litet bygge, där jag inte får plats med bensintanken på själva fordonet, utan jag måste ha den på ryggen. och då blir det ju en slang mellan tanken och fordonet som jag vill kunna koppla bort från fordonet enkelt och utan bensinspill. helst inget skruvfäste då det blir för bökigt. Det bästa vore om man bara hade något som man kunde trycka in i anslutningen. Och när man tog lös den så stängde den så att ingen bensin kunde komma ut.

Så, tips på vilka ventiler jag kan använda? Vill helst använda en slang på typ mellan 5-10cm/diam

Här kommer två bilder på, ja. vad det nu är! Det sitter två tankar på den där, dom blåa. Men dom rymmer bara 1,2L tillsammans vilket inte räcker alls.

Bild

Bild

Update

Eftersom att jag har fått några intresserade kommentarer så lägger jag in lite hur det har gått. Den är nu testkörd och den går riktigt bra! Helt sinnessjuk maskin. Gasres får man alltid räkna med oavsett vägens lutning eller hur fort man kör och gör väl en 70-80, kommer göra 95-100 efter variatorviktsbyte. Tank just nu är en 2taktsoljeflaska med en nippel i botten, blir troligtvis en brandsläckare sedan.

Någon bild på hur den ser ut just nu, ganska ghetto men det ska fixas, jag kan dock gladeligen berätta att jag hittils inte har träffat någon som inte har gillat den, oavsett gammal eller ung, kille eller tjej så tycker alla att den är lika tuff. Vilket är lite läckert tycker jag. Sen att jag kör om varenda moppepojke häromkring gör inte saken sämre heller men, den punkten är inte lika viktig för mig, även om den är väldigt rolig att utnyttja!

Bild

Bild
Stor bild: http://aycu09.webshots.com/image/15808/ ... 437_rs.jpg

Och en liten film då jag kör runt och leker lite, inte fått in balanskänslan på den ännu dock! http://www.youtube.com/watch?v=e7G7ZK-0ac0[/img]
Senast redigerad av anton 23 maj 2007, 21:27:49, redigerad totalt 4 gånger.
peter555

Inlägg av peter555 »

Bensintank på ryggen, låter läskigt, du kanske får raketdrift på en gång. Tryckluftskopplingar är självstängande, jag vet inte om de sitter packningar i dessa och om de i så fall tål bensin.
Användarvisningsbild
Lindqvist
EF Sponsor

Inlägg av Lindqvist »

Gå till en butik som säljer hydraulkopplingar, dom bör kunna luska fram en bra snabbkoppling som ger minimalt med spill.
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

Roligt bygge!
Tycker också det verkar lite riskabelt med tanken på ryggen. Går det inte att placera en större tank under sadeln eller ovanpå ramen framför sadeln?
Hur fort går den?
Användarvisningsbild
Smoothmachines
Kontakt:

Inlägg av Smoothmachines »

Kanske det här:http://www.biltema.se/products/productl ... iSecId=345
Snabbkopplingar fär båttankar borde vara det mest rätframma?
O billigt var det...
Användarvisningsbild
Smoothmachines
Kontakt:

Även om det är farligt och du kan bli "The torche" från Marvel Comics så är det en kul idé.
En flexibel tankblåsa inpulad i en specialväst vore helfräckt, och då syns inte brännskadorna om du fattar eld, det blir 3e graden RUNTOM hihi...
Användarvisningsbild
Calle
Kontakt:

Inlägg av Calle »

Använd ramen som tank, lär gå en del soppa i den.
anton

Inlägg av anton »

Tack för domdär biltema kopplingarna, dom borde fungera ypperligt, det var bra diameter på dom också!

Varför tror ni att jag kommer bli en fackla för? :D tryck? värme?
Användarvisningsbild
Smoothmachines
Kontakt:

O vill du ha snyggare grejor finns det på Watski och andra båtmotorprylåterförsäljare, i krom o sånt.
Ramen verkar inte kunna hålla så mkt soppa som Anton vill ha och det lär han behöva för att komma ifrån snuten på denna inte alltför lagliga maskin :lol:
Ifall du krashar blir det inte så mysigt med soppa överallt, rök inte på färden bara.
anton

Inlägg av anton »

hahaha, de mesta var sant i dedär inlägget! ;)
Användarvisningsbild
Smoothmachines
Kontakt:

Men jag undrar en grej och det är var ska du ha lustgasen någonstans...
Användarvisningsbild
LaRdA
EF Sponsor

Inlägg av LaRdA »

Den ska han ju ha där han nu har bensinen.
anton

Inlägg av anton »

Haha, exakt.. eller så skruvar man in nippel i ramen och trycksäkrar den osså pumpar man i ramen.. Vilken lustig ram det vore! ^^
Användarvisningsbild
Smoothmachines
Kontakt:

du är värre än jag, hahaha...
anton

Inlägg av anton »

Hahah, humorn är på hög nivå! ;)
Skriv svar