Programmet som jag håller på och programmerar ska ha en tidslinje med ett par spår där man kan lägga upp olika block ungifär som i ett redigeringsprogram där man lägger upp videoklippen.
Och det är här jag vill ha lite hjälp hur man ska göra själva "blocken". Nu har jag för tillfället löst det som så att varje block är en knapp som ändrar position på tidslinjen men det är lite jobbigt att hålla på och sätta ut knappar så hur kan man lösa det på något annat sätt?
Det ska finnas möjlighet att placera ut minst 500st block.
Storleken på blocken ska vara lika stora och jag vill hellst att man ska kunna dra runt dom på tidslinjen. (Dra och släpp)
Kolla nuvarande tidslinje:
http://marcuslindh.unx.se/bilder/timeline.jpg
Problem2:
Som tidsbas för tidslinjen har jag nu en timer men jag tycker inte att den är särskilt exakt, vet ej vad det beror på.
Om jag använder mitt program på min gamla laptop (300Mhz cpu) så går timern nästan dubbelt så fort

Detta gör att jag inte kan använda programmet på min stationära dator och flytta över sparade filer ur programmet till laptopen för då blir blocken helt felplacerade.
Behöver altså få programmet att gå mer exakt.
Problem3:
Har man en tidslinje så måste man ju såklart ha ett räkneverk och som det är nu så har jag byggt upp det med hjälp av ett par variabler och tiden lagras i en sträng som visas m.h.a en label.
Dock så flimmrar denna vid uppdatering och dessutom så går den fel p.g.a problem 2.
Behöver altså en bättre räknare på något sätt
Hoppas ni förstår mitt rop på hjälp

[Edit] ändrade om lite