Hela bygget är tänkt att byggas innuti en gammal skrivarhuv som bara låg här och skräpade

Kör med ett styrkort från Hobbycnc, samt såna här motorer.
Har inte allför mycket pengar, så mycket blir tillverkat av saker som man har liggandes, som det ser ut nu så har det kostat mig följande:
Stegmotorer - 900kr
Kontrollerkort - 680kr
Trapetsstång+mutter - 238kr
Glidskena - 1000kr

Översiktsbild av den aluprofil som ska bli portalen.
Eftersom skenan var för smal för att sättas över T-spåret direkt, så efter lite funderande så blev det att en plåt sattes mellan aluprofilen och skenan...
...men jag borrade givetvis snett, så det gick inte o gänga direkt i plåten, utan jag fick borra upp hålen lite, och sätta mutter bakom.
De fyra kanthålen gängades med M10.
Liten test om hur det kommer bli...
Sidoplåtar tillverkades av några gamla hyllkonsoler

Ännu mer test...
Översikt #1
Översikt #2
Motorn fastsatt, satte den direkt i plåten på det viset eftersom axeln
ändå går igenom...
Ställde upp hela schabraket på golvet för o se lite hur det kommer se ut...
Så här såg bottnen i själva lådan ut, där har suttit ljudisolerande matta i hela lådan, givetvis limmad med ett riktigt kletigt och jobbigt lim.
Försökte både länge och väl med diverse rengöringsmedel, men gav snart upp, tog handöverfräsen och satte i det bredaste stålet jag hittade och körde ner hela skivan ett par millimeter, det tog sin tid, men bra blev det,
(Se nästa bild, under sidorna)
Likadant på insidorna av lådan, lim o elände, fräste ner dom också.
Har tyvärr inga bilder på det färdiga resultatet, men det kommer...
Mer lim...
Jobbar lite med Z-axeln, axlarna kommer från två gamla skrivare, bussningarna likaså.
Bussningarna sitter fast med loctite i aluminiumbitar, som sedan sitter skruvade i den svarta biten.
Allt ihopmonterat.
Det undre staget mellan sidoplåtarna, samt vinkeljärnen som kullagren ska sitta på fastsvetsade.
Även muttern fastsvetsad.
Gängstängerna nedsvarvade.
Så, nu har jag inga fler bilder just nu, men det kommer nog, hoppas jag