Sonyericsson mobil, fjärkontroll

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Sonyericsson mobil, fjärkontroll

Inlägg av squiz3r »

Hej, jag skulle vilja använda min mobil, K800i, för att styra vissa funktioner på min dator. Jag vet att iallafall på K700i fanns det fjärstyrning, men det funkar inte, då jag inte kan se skärmen... mina kunskaper inom dator programering ligger på 0...

Tack på förhand!
//Daniel A
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

Bluetooth? Där finns ju allt färdigt mig veterligen.
IRportarna (IRDA) är oftast väldigt svaga och räcker inte långt.
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

Ooj, jag menade bluetooth. Jag skulle vilja styra parallel porten på datorn med den, och jag ska inte behöva aceptera på datorn var gång jag försöker ansluta, utan det ska räcka att jag acseptear en gång på datorn, sen ska den komma i håg det även om jag stänger av mobilen. Finns det mjukvara för det??

//Daniel A
staffolainen
Kontakt:

Inlägg av staffolainen »

http://plutohome.com/index.php

Har för mig de använder blåtand.. kanske lite overkill men verkar vara väldigt konfigurerbart åtminstone.

/Staffan
DragonOrb

Inlägg av DragonOrb »

SE har ett program för att göra egna HID-profiler till nästan alla deras modeller.

Om du vill styra paralellporten med den så får du fixa något skript/program som kan styras av tangentbordskombinationer. Då blir det enkelt att styra med bluetooth / ir / datakabel.

Själv använder jag SE k750 med en hemmasnickrad HID profil för att syra Vistas Media Center.
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

Problem 1) Jag kan inte göra egna program till datorn :oops: Det suger jag verkligen på...

problem 2) Jag läste på swec att om man inte har menyn "fjärstyrning" i sin mobil så kan man inte använda de HID-profilerna... Och det har väll inte K750i??

Tack!
//Daniel A
Skriv svar