EAGLE: Spara bild i rätt storlek? *Löst*

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Ser intressant ut. Men varför vill de ha adress och jobb-telefon?? Det får mig att fundera på vad de använder uppgifterna till...

Nu ska jag bygga en ets-tank. :)
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Ingen aning :humm: Kommer inte ens ihåg att jag skrivit in det, kanske hittade på något fejk bara...
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Ok :)

Nu är programmet installerat. Men nu får ni berätta:

Varför är det bra att editera Gerber-filer (med t.ex ViewMate) istället för att bara använda Eagle? :)

ViewMate låste sig förresten alldeles nyss. Hur stabilt är det egentligen? Allt jag gjorde var att zooma in och sedan bläddra lite i menyerna.
Användarvisningsbild
Fritzell

Inlägg av Fritzell »

Färgerna blir rätt om jag klickar i "Monocrome" när jag exporterar från Eagle.

Ahh, tänkte inte på att man kunde göra så :)
JimmyAndersson skrev:Ser intressant ut. Men varför vill de ha adress och jobb-telefon?? Det får mig att fundera på vad de använder uppgifterna till...

Nu ska jag bygga en ets-tank. :)
Hahah :D

Det finns många sätt att etsa. Själv etsar jag i en vanliga 1-liters glasslåda. Extra-soft vaniljglass är extra bra ;). När man etsar med saltsyra+väteperoxid går processen mycket snabbare (och billigare!) och själva reaktionen håller vätskan varm så någon doppvärmare behövs inte. Räcker att vippa på bägaren fram och tillbaka och vända på kortet titt som tätt om det är dubbelsidigt.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Bra idé! :)

Jag brukar ställa en fotoframkallningskål i en ugnsplåt på en spis, eh.. ja såhär alltså:
Bild

Men det kan bli lite problem med dubbelsidiga kort eftersom undersidan inte blir lika bra etsad. Dessutom går det åt lite mer etsvätska, därav mitt bygge med ets-tanken. Då kan jag även etsa på labb-bordet (när det nu skulle råka vara tillräckligt tomt......). Etsvätskan ska då värmas i en ombyggd kaffebryggare.
Skriv svar