EAGLE: Flytta pad med kommando?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

EAGLE: Flytta pad med kommando?

Inlägg av JimmyAndersson »

Håller på att rita en komponent och har ett antal pads som ska till rätt position.

Fungerar inte MOVE i detta fall? Hur skriver jag för att markera vilken pad som ska flyttas?

edit: Jahopp, nu fungerar det helt plötsligt...
Man kan sitta och testa grejj efter grejj hur länge som helst och sedan "ge upp" och fråga om hjälp. När man väntar på svar och tänker "äh, jag provar en gång till" så fungerar det direkt utan problem. :D

Så om någon annan undrar: Markera med musen. Skriv t.ex (-9.35 9.75) och tryck Enter eller GO-ikonen (trafikljuset).

edit 2: Nä, det fungerar inte. Paddarna hamnar på olika höjd trots att jag skriver rätt. :(

Hjälp! :)
Användarvisningsbild
$tiff
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

Skriv move, ange ursprungskoordinat och destinationskoordinat. Har du kollat i hjälpen? :)

Det luriga är väl att veta exakt ersprungskoordinat, eftersom den flyttar lika mycket fel som man anger i denna.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Jodå, jag kollade både hjälpen och den här sajten. :)

Men, så man måste alltså ange ursprungskoordinaterna. Då förstår jag.

Tyvärr hann jag "lösa det" genom att ta bort paddarna och börja om. Alldeles nyss. Så typiskt. :D

Men nu vet jag hur man gör till nästa gång.
Tackar! :)
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Nu kan jag vara ute och cykla på hal is men jag har för mig att man även kan klicka move och sen på paden, sedan skriver man in koordinaten man flytta paden till. Som sagt inget jag är 100% på men jag har för mig det.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

När jag försökte det så följde paden med musen när man hade tryckt Enter (Go).

Men däremot fungerade det när jag la till nya pads. Dvs välj pad, knappa in koordinaterna t.ex (-9.35 9.75) och sedan Enter.
Skriv svar