Blev en liten låda med strömförsörjning, ett litet kort och sladdar från kortet till kretsen som jag hade fäst i plåten.
Så här gick det till.
Blev klar med den slutliga fastlödningen av sladdarna till kretsen och det var dags att prova. Hade ganska låga förväntningar eftersom jag har byggt två förstärkare tidigare, bägge brann upp. Därför valde jag att göra med en "färdig förstärkare". Inget kan ju gå fel då

Nej inte igen tänkte jag, slog av brytarn och tittade nogrannt på kretsen och såg att det var bränt mellan två av benen, och kom på att det kunde ha varit flussmedel som hade laggt sig mellan två av benen för jag penslade på en skvätt innan jag lödde. Sen tog jag med en liten mejsel och pillade bort det brända och satte på igen. Ingenting hände. Såg bara en svag 50Hz på utgången.

Lät till och med riktigt bra! Lyssnade en stund och sen stänge jag av och inspekterade kretsen, den var inte speciellt varm på utsidan (kände inte på plåten.) Satte på igen och då började det gnistra och ryka igen!!! Sen gick säkringarna (1A) och dom gick inte tidigare när jag spelade så nått skumt var det.
Sen mätte jag på utgången med multimeter och där låg det -18Volt :/ Ohmmätte mellan utgången och minusmatning och det vart kortslutning

Har funderat länge nu på vad som kunde ha hänt egentligen. Iom att den funkade först. Tror att det kan ha någonting med att det låg fluss mellan vad jag tror var utgången och nån utav spänningsmatningarna. Men om det var så, vart kunde strömmen ta vägen? Eller dog den pga överhettning? Jag hade ett glimmer mellan metallen + kylpasta på alla bägge sidor men det verkar ologiskt för den blev inte särskilt varm tycker inte jag..
:/ Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, och om ni har orkat läst så här långt så ska ni ha tack för det.. Är det värt att köpa en ny och testa igen?
Här är databladet på Op kretsen:
http://home.planet.nl/~midde639/specs/tda2040.pdf
(edit)
Tillägger att jag matar den met 12V trafo altså ca 17-18Volt efter glättning. Max spänning var 20V för kretsen tror jag.